Helena Terechenko blir skandinavisk försäljningschef på Amadeus dotterbolag Travel Audience

Stockholm, den 16 juni 2016 – Amadeus dotterbolag Travel Audience utökar sitt europeiska försäljningsteam. Helena Terechenko, som tidigare jobbat på ProSiebenSat.1 onlineresebyrå Etraveli blir ny skandinavisk försäljningschef på företaget. Helena kommer att vara placerad i Stockholm och ansvara för bland annat utbyggandet av det skandinaviska publicistnätverket.

Helena Terechenko kommer med en gedigen erfarenhet från resebranschen och har även jobbat med marknadsföring och annonsdistribution. Närmast kommer hon från rollen som Global Key Account Manager på ProSiebenSat.1 onlineresebyrå Etraveli

- Helena har varit verksam i mediebranschen sedan många år tillbaka och utöver varma rekommendationer från branschkollegor har hon blivit tilldelad flera prestigefyllda utmärkelser. Med sin långa erfarenhet av både branschen och köpt innehåll i olika mediekanaler och plattformar, såsom print, mobilt, display och programmatiskt blir Helena ett utmärkt tillskott till vårt team på Travel Audience. Hon har dessutom ett stort och väletablerat nätverk, säger Alexander Trieb, grundare och VD för Travel Audience.

- På Travel Audience kommer jag få chansen att använda min yrkeserfarenhet i en internationell start-up-miljö, fast inom den globala Amadeus-koncernen. Med tekniska innovationer, stora mängder resespecifik data, annonsteknik i världsklass och Travel Audiences entreprenörsanda kommer vi att ta den digitala marknadsföringen i resebranschen till en helt ny nivå. Jag är så förväntansfull över att få vara en del av denna fantastiska resa, säger Helena Terechenko

Om lösningen Travel Audience:

Travel Audience är Europas första demand-side platform (DSP) och har utvecklats speciellt för resebranschen. Med lösningen kan annonsörer använda målgruppsinriktad kommunikation via deras högkvalitativa publicistnätverk, samt få tillgång till ett stort utbud av välkända publicister via budgivning i realtid (RTB).

Destinationsinriktade flygbolag, hotellkoncerner och marknadsorganisationer använder Travel Audience egenutvecklade performance-marketing plattform när det gäller marknadsföring. Företag kan med en skalbar och dynamisk annonsering av deras aktuella erbjudanden nå ut till sina olika marknadssegment och målgrupper. Travel Audience grundades som ett samägt produktionsbolag mellan MairDumont och Traveltainment men är nu ett helägt dotterbolag till Amadeus IT Group, som är ledande inom IT och tekniskt avancerade lösningar till den globala resebranschen.

Åsa Brögger
Marketing Communications Manager, Amadeus Scandinavia
E-mail: asa.brogger@sca.amadeus.com

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och den globala bloggen www.amadeus.com/blog