Enkel hudvårdsrutin med essentials by ARTISTRY

Hektiska liv kräver en enkel hudvårdsrutin! Essentials by Artistry™ är speciellt framtagen för att behandla ung, fet hud. Serien säljs enbart av Amway och är en snabb lösning för oförutsägbar hud. Sammansättningen täpper inte till porerna, vilket innebär att den inte orsakar akne. Genom tre enkla steg håller sig huden fräsch hela dagen med den speciella oljekontrollerande sammansättningen och ingredienser av hög kvalitet.

Steg 1:

Essentials Gel Cleanser – Mild, vattenbaserad, fettfri gel som effektivt rengör huden på djupet och avlägsnar makeup, orenheter, överflödigt fett och smuts för en fräschare och renare hud. Denna produkt är 2-i-1, rengöring och ansiktsvatten, med antioxidanter och lugnande ingredienser såsom aloe vera och gurka. Den kontrollerar överflödigt fett och gör huden fräsch. Pris: 197 SEK

Steg 2:

Light Lotion – Lätt, fettfri lotion som inte bara ger lätt återfuktning, utan även balanserar överflödigt fett och kontrollerar blanka partier. Denna lotion innehåller kamomill och oljekontrollerande zink-PCA som återfuktar huden samtidigt som den absorberar överflödigt fett och gör huden fräsch och motverkar blanka partier. Pris: 254 SEK

eller

Moisture Cream – En fyllig, men inte tjock, kräm med makadamiaolja som vårdar torr hud utan att kännas fet. Den parfymfria krämen optimerar hudens fuktbalans och ger en långvarig återfuktning. Pris: 254 SEK

Steg 3:

Make-Up Removing Wipes – Praktiska, engångsservetter avlägsnar makeup snabbt och enkelt, även extra hållbar mascara och läppstift. Servetterna innehåller vitamin E och efter användning känns huden mjuk och utan överflödig olja. Pris: 109 SEK

Besök www.news.amway.se

För mer information, varuprover eller bilder kontakta: Mette Hvistendahl Munch, Corporate Affairs Manager, Amway Scandinavia+45 2034 5131, mette.munch@amway.com

• amway
  • artistry
  • beauty
  • essentials
  • essentials by artistry
  • oily skin
  • teen skin

Om Artistry

Artistry™ tillhör världens fem bäst säljande hudvårdsmärken* Artistry™ grundades 1958 av två äkta makar och innehåller ett produktutbud med avancerade hudvårdsprodukter som utvecklats med ny teknik och patenterade växtingredienser. Produkterna är inriktade mot både de biologiska och miljömässiga tecknen på åldrande hos män och kvinnor. Artistry™ erbjuder dessutom klassiska och säsongsbetonade makeupkollektioner för ansikte, ögon och läppar. Dessa högklassiga produkter återspeglar den globala forskning, utveckling och kvalitetssäkring som genomförs av ett nätverk av över 900 forskare, och leds av en styrelse av vetenskapliga och akademiska rådgivare – som arbetar tillsammans för att tänja på gränserna inom skönhet. Artistry™-produkter säljs via fler än tre miljoner ABO:er i mer än 100 länder och territorier världen över.

Om AMWAY

Amway är världens ledande familjeägda konsumtionsvaruföretag. Företaget säljer mer än 400 produkter av hög kvalitet inom kategorierna skönhet, välbefinnande och hemmet, och produkterna säljs uteslutande genom oberoende distributörer direkt till slutkonsumenterna. Företaget, som etablerades 1959 i Ada i USA, bedriver sin verksamhet i mer än 100 länder och områden och omsatte 8,8 miljarder USD under 2016. Amways bäst säljande varumärken är Nutriway™ vitaminer, mineraler och kosttillskott och Artistry™ hudvård och makeup.

Mette Hvistendahl Munch

Presskontakt Corporate Affairs Manager Amway Scandinavia +45 2034 5131