ANEBYHUSGRUPPEN BYGGER SMARTA FRAMTIDSBOSTÄDER I VACKRA ÄLVKARLEBY

Nu släpper Älvkarleby kommun, tillsammans med Anebyhusgruppen de första fem tomterna i nya bostadsområdet Nybogård i Älvkarleby. Här planerar man att bygga smarta och prisvärda bostäder som är rustade för framtiden.

I området Nybogård planerar Anebyhusgruppen och Älvkarleby kommun att bygga hus ur Anebyhusgruppens nya populära husserie Ekonomen, som består av åtta energisnåla och prisvärda husmodeller med genomtänkta planlösningar.
– Kunden väljer själv bland husmodellerna som är mellan 98 och 176 kvm stora, säger Jörgen Lundborg, säljare på Anebyhusgruppen.

Husen är väl paketerade, enkla att bygga och säljs helt nyckelfärdiga. Dessutom är de extra utrustade för framtiden med laddbox för elbil, laddstation och slinga för robotgräsklippare och rör för fibrer indraget i huset.Området Nybogård ligger bara ett stenkast från Älvkarlebys nya, moderna idottsplats. I närheten finns också Dalälven med vacker natur, småbåtshamn och fiske.
– Nybogård är ett område som passar för alla som trivs i en avkopplande och vacker natur, men med direkt närhet till all tänkbar service, säger Jörgen Lundborg. Inte minst är det ett barnvänligt område.

För mer information:

Jörgen Lundborg
Anebyhusgruppen säljare Gävle
Tel. 0705-100 800

Camilla Forslund
Teknisk chef, Älvkarleby kommun
Tel vxl. 026-830 00

I Anebyhusgruppen ingår husmärkena Anebyhus, Ekeforshus och Kungshus, tre hustillverkare med stolta traditioner. Idag sker all tillverkning i en och samma fabrik, mitt i det småländska skogsriket. Här har virkeshantering och snickeri långa traditioner.

Erfarna och skickliga

Sedan vi började bygga hus i mitten av 1900-talet så har vi som husföretag arbetat för att alla ska ha möjlighet att bygga sitt unika hus. Vår långa erfarenhet har varit till stor hjälp för att kunna ta fram villaskaparmetoden som gör det enklare och billigare att göra ändringar.

Ingår i en stor koncern

Anebyhusgruppen AB är ett husföretag som ägs av Active Invest AB, en stor träindustrikoncern som omsätter över 900 mkr och har ca 300 anställda.