Anebyhusgruppen väljer Consid som digital partner

Anebyhusgruppen väljer Consid som digital partner

Att nå målgruppen och att tydligt kunna guida potentiella kunder i att köpa hus är några av de strategiska mål som Anebyhusgruppen givit Consid som bakgrund i förstudien till den påbörjade digitala resan som bolaget ämnar göra. Tidigare har man arbetat med en webbyrå men har nu valt en helhetsleverantör inom digitalisering för att kunna ta ett nytt helhetsgrepp.

– Vi är jätteglada över att nu kunna berätta att Consid blir vår partner i det fortsatta arbetet i att på ett bättre och mer pedagogiskt sätt kunna guida våra kunder vid ett eventuellt husköp och förenkla kundresan. Än så länge är vi bara på förstudien men vi ser redan fram emot det fina slutresultatet, säger Elin Ivarsson, Marknadskommunikatör på Anebyhusgruppen.

Webbplattformen blir en Episerver lösning, detta på grund av att flera av medarbetarna på Anebyhusgruppen tidigare arbetat i det formatet, att de upplever verktyget som enkelt och att det ger många möjligheter utifrån de mål som efterfrågats.

– Vi ser fram emot att hjälpa Anebyhusgruppen i att utveckla deras redan på började digitala resa. Vårt mål blir precis som Anebyhusgruppen att hjälpa kunderna med deras husdrömmar, säger Tobias Sandqvist, Kundansvarig på Consid.

Ämnen

Anebyhusgruppen AB har huvudkontor i Åseda samt produktionsanläggningar i Åseda och Klöverfors – och är en av Sveriges äldsta trähustillverkare. Anebyhusgruppen producerar och marknadsför genomtänkta, prefabricerade styckehus, grupphus och volymhus för den svenska och åländska marknaden. Anebyhusgruppen ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB. I koncernen ingår även Spaljisten AB och KG-List AB.

Fredrik Anheim

Anebyhusgruppen AB – Ett gediget husföretag

Anebyhusgruppen AB har huvudkontor i Åseda samt produktionsanläggningar i Åseda och Klöverfors och är en av Sveriges äldsta trähustillverkare. Anebyhusgruppen producerar och marknadsför genomtänkta, prefabricerade styckehus, grupphus och volymhus för den svenska och åländska marknaden.

Anebyhusgruppen AB är ett husföretag som ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB, tillsammans med Spaljisten AB och KG-List AB.

Anebyhusgruppen
Järnvägsgatan 12