Nyhet! Bakstål från Ankarsrum

Nyhet! Bakstål från Ankarsrum

Ankarsrum® Original Bakstål

Den perfekta gräddningen hemma i ditt kök, med en helt vanlig ugn! Vårt bakstål är laserskuret ur en massiv stålplatta med högsta kvalitet och en livslängd som sträcker sig över generationer. Tillsammans med bakstålet säljer vi även en handgjord pizza- & bakspade.

Pizza med restaurangkvalitet på 2 minuter

Uppgradera din vanliga ugn till att kunna ge värme liknande en vedeldad ugn med Ankarsrums bakstål! Stålet fungerar dessutom utmärkt för alla typer av bröd som har kort gräddningstid med högt gradantal och som stekbord på utegrillen.

Uppgradera till en stenugn
Med Ankarsrums Bakstål kan du uppgradera din vanliga ugn till att kunna ge värme liknande en vedeldad ugn – och få så sätt få till pizza av högsta kvalitet på bara 2 minuter. Anledningen till att man kan få så hög värme är att man utnyttjar ugnens grillelement till fullo.

Placera ditt stål på ett galler högst upp i ugnen, ca 5 cm från grillelementet. Slå på högsta effekt på grilläget och låt stålet värmas upp i 50-60 minuter. Det massiva bakstålet absorberar värmen från grillelementet och hettas upp till riktigt höga temperaturer. Skjutsa in din pizza med hjälp av den handgjorda pizzaspaden från Ankarsrum – på bara två minuter har du sedan en rykande het pizza med frasiga kanter och gyllenbrun botten.

Bakstål som stekbord
Vill du kunna använda bakstålet som stekbord? Ankarsrums Bakstål går även att använda ute på grillen, inte bara för pizza utan även som ett stekbord för allt från grönsaker och skaldjur till smashed burgers. Ankarsrums bakstål är optimalt att lägga på gillen då det håller höga temperaturer och inte svalnar vad du än lägger på för råvara. Bakstålet från Ankarsrum klarar det mesta helt enkelt!

Lång hållbarhet
Vårt bakstål är laserskuret ur en massiv stålplatta och i stort sett omöjlig att förstöra. Bakstålet, precis som vår Ankarsrum Assistent Original, kan förmodligen även bakstålet gå i arv i generationer om det tas väl omhand.

Bli inspirerad med ditt bakstål!

ankarsrum.com hittar du många spännande recept som du kan göra på bakstålet; Surdegsbröd, tunnbröd, pizza och såklart recept på riktigt goda tomatsåser att ha på din pizza.