Pressmeddelande -

Från Times Square i New York till Shine i Göteborg! Aviad Arik Herman presenterar hans senaste Haute Couture skapelser hos Shine, den 23/9

Aviad Arik Herman är officiell designer och sponsor för Miss Universe Sweden i kategorin för aftonklänning och nationaldräkt. Han har även designat kläder för världens mest kända modeikon - Barbie, för Mattel INC:s nya all-dans musikal "Barbie Live!".

Hade designade kostymer för många danskompanier och teatrar runt om i världen och bler prisat världen över för sina kreationer.

Aviad är känd som dansare med GöteborgsOperansDansKompani, men har även en lång meritlista från sin parallella sysselsättning som kläddesigner.

Under Göteborgs Dans & Teaterfestival som pågick i maj 2014 visades hans mini-musikal "Live News!" - for world's peace and love, som var ett samarbete med GötebrogsOperansDansKompani & män-kören Hellmans Drengar.

Han studerade Fashion Design på Art College Folkuniversitetet i Göteborg och deltog som finalist i Fresh Fish - Sveriges årliga modemässa och tävling för lovande designers. Han blev uppmärksammad i Uptempo Magazines nummer om Costumes & Couture och blev belönad med det Amerika-Israel Cultural Foundations-stipendiet och Elisabeth Palmers Stiftelsens stipendium i Sverige för sin enastående designprestation och utveckling.

Hans design var också projiceras på Times Square stora affischtavlor i NYC.

Träffa honom den 23/9 på Shines event "ABBA Tribute Original - Let Design & Music Speak!"