APM Terminals nyöppnade inlandsterminal i Gävle

APM Terminals öppnar i Gävle

APM Terminals förbättrar under maj månad inlandsförbindelsen via järnväg. Under maj tar vi nästa steg för att bidra till Sveriges tillväxt, genom den första tågavgången av Green Cargo från APM Terminals egenstyrda inlandsterminal i Gävle mot Göteborg. Detta som en del av vår satsning och utveckling på landsidan.

APM Terminals ser mycket glädjande på vår senaste satsning i ledet för att erbjuda våra kunder en flexibel och effektiv service.

Inlandsterminal i Gävle ligger centralt belägen och kommer att underlätta för kunder att transportera gods via järnvägen till Göteborg. Terminalen har en yta på 20 000 kvadratmeter, tre anställda och har en förväntad volym på cirka 200 containrar per vecka. Härifrån kommer det avgå fem tågavgångar i veckan.

- Genom The Gothenburg Gateway kan vi reducera ledtiden med minst en vecka. Det är en effektiv och klimatsmart lösning. APM Terminals har arbetat hårt med att öka effektiviteten samt ökat digitaliseringen för att möjliggöra en snabbare hantering av godset. Nu måste godset väg i Sverige på järnväg effektiviseras, och detta är nu möjligt via APM Terminals Gävle, säger Morten Brühl, CCO på APM Terminals Gothenburg.

För mer information om The Gothenburg Gateway vänligen besök: https://www.apmterminals.com/TheGothenburgGateway