Ökad service för lastbilschaufförerna

Ökad service för lastbilschaufförerna

Vi strävar alltid mot att förbättra vår service och kundens upplevelse hos APM Terminals. Därför startade vi i slutet av 2018 ett globalt samarbete med några av APM Terminals största terminaler i världen. Målet var att förbättra servicen till de lastbilschaufförer som besöker vår terminal.

Några av de förbättringar som samarbetet ledde till var:

Information via sms
Under maj startade vi servicen att skicka sms till lastbilschauffören vid eventuella störningar som kan påverka hanteringstiden på terminalen. Vi tror att lastbilschaufförerna uppskattar information om det är tillfällig köbildning så att de snabbt kan planera om eller få en ökad förståelse för varför köbildning har uppstått.

Se förväntad hanteringstid på terminalen
Med inspiration av flygplatserna säkerhetskontroller, har ytterligare en service utvecklats. Lastbilschaufförerna kommer nu att kunna se förväntad hanteringstid på terminalen. När lastbilschauffören anländer till vår gate, kommer hon eller han nu att kunna se på en skärm utanför gaten hur lång tid vi uppskattar att uppdraget inne på terminalen kommer att ta. Tiden uppdateras var trettionde minut.

Vår förhoppning är att detta kommer att ge lastbilschaufförerna en behagligare och mer stressfri upplevelse av besöket på vår terminal.

- Vi vill kombinera en hög säkerhetsnivå med en hög servicenivå och på det här sättet förenklar vi vardagen för de som utför viktigt arbete inne på terminalområdet nämligen lastbilschauffören, säger Henrik Holmén Head of HSSE, APM Terminals Gothenburg.