Aqeri levererar industridatorer till ledande svensk fordonstillverkare

Aqeri har enligt ett tidigare tecknat ramavtal, nu inlett ett leveransprogram gällande industridatorer, till en ledande svensk fordonstillverkare. Leveranserna gäller uppgradering av befintliga anläggningar samt nybyggnation på flera av kundens anläggningar. Produkterna är kundanpassade för att uppfylla kundens krav på miljötålighet och prestanda.

Värdet beräknas ligga på mellan 4 och 5 miljoner SEK under 2 år.

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Informationen lämnades för offentliggörande den 19 juni 2012.

• industridatorer
  • fordonstillverkare
  • kundanpassade

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I mer än 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt sedan den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.

Manne K A Koerfer

Presskontakt CEO 070 773 48 18