Civilsamhället som arbetsgivare - Framtida arbetsplatser - där alla får plats

Arbetsgivaralliansen tillsammans med Trygghetsrådet TRS arrangerar måndagen den 5 juli ett seminarium om Civilsamhället som arbetsgivare: Framtida arbetsplatser – där alla får plats. Seminariet pågår mellan kl 09.30 - 11.00 i Odd Fellows lokaler på Nunnegränd 4 i Visby. Vi bjuder på smörgås och kaffe. Ingen föranmälan krävs.

Vi berättar bl.a. om Trygghetsrådet TRS utvecklingsprojekt med föreningspooler, idrottens projekt ”Attraktiv arbetsplats” och samtalar med Arbetsförmedlingen och representanter för de idéburna arbetsgivarna.

Eva Nordström, verksamhetschef för Sektor 3, leder samtalet mellan Annika Tersin, Trygghetsrådet TRS, Kenth Nauclér, Arbetsgivaralliansen, företrädare från Arbetsförmedlingen, Föreningsservice Piteå samt Attraktiv Arbetskraft.

Arbetsgivaralliansen presenterar tillsammans med Civilsamhällets organisationer i samverkan (Civos),  Trygghetsrådet TRS och Forum för frivilligt socialt arbete, en heldag för dig som är aktiv i, intresserad av eller för en politik som påverkar det civila samhället och dess organisationer. Varmt välkomna!
Se hela dagens program i länken nedan.

Arbetsgivaralliansen
Idéburna arbetsgivare i samverkan
Arbetsgivaralliansen organiserar arbetsgivare som drivs av ett ideellt eller idéburet engagemang.
Våra medlemmar finns inom: Idrott, intresse- och biståndsorganisationer, trossamfund, vård,
folkbildning, utbildning och forskning, upplevelseverksamhet samt kultur, tillsammans 2 800 arbetsgivare.

Ellinor Forsberg

Presskontakt Kommunikationschef Pressansvarig 08-545 912 11

För ideella och idéburna organisationer

Våra medlemmar finns inom: idrott, intresse- och biståndsorganisationer, trossamfund, vård, folkbildning, utbildning och forskning, upplevelseverksamhet samt kultur, tillsammans omkring 3 300 arbetsgivare.

Arbetsgivaralliansen
Fleminggatan 7