arbetsplatsenifokus.se / PLAY - "Ledning och Ledarskap"

arbetsplatsenifokus.se / PLAY - "Ledning och Ledarskap"

VARSÅGOD!

Här får du ta del av nio spännande poddar från PLAY -"Ledning och Ledarskap"

Du kan också klicka här så kommer du till startsidan för "Play".
Där kan du botanisera runt på egen hand.

Nästa månad fokuserar vi på "DEN HYBRIDA ARBETSPLATSEN"!

Lurarna på och inspireras!

🎧 Om hjärnan och ledarskap

Hur blir ledaren den trygga i rummet? Hur hanterar vi konflikter? Vad händer när vi är i konflikt med våra substanser och vad får det för konsekvenser? Varför är det viktigt att en ledare visar sig sårbar och varför det är viktigt att bli bekväm med det obekväma? Kristin Kaspersen pratar med Anna Tebelius Bodin som är tillbaka för att prata om hjärnan, våra substanser och agerande

🎧 Kommunikation och ledarskap

I detta spännande avsnitt diskuterar Dr Lena kommunikation och ledarskap med Antoni Lacinai. Antoni är en internationell huvudtalare om arbetsplatskommunikation och författare till 14 böcker. Dessutom är han en engagerande berättare. Ta del av denna intervju som är på engelska

🎧 Börja arbeta hjärnsmart

Ledningen behöver se att genom att arbeta mer hjärnsmart som både ökar kvalitét och produktivitet samtidigt som välmåendet stiger. Möt Isabelle Sjövall -neurodesigner & författare och Lena Skogholm- beteendevetare, pedagog & författare samt Vibeke Stadling -förändringsledare GoToWork i samtalet som drivs av Karin Ståhl, GoToWork.

🎧 Medarbetare växer via engagemang och konflikthantering

Vi tillbringar större delen av vår tid på jobbet tillsammans med våra kollegor. I samarbetet uppstår det både magi och konflikter. Möt motivations- och kommunikationsexperten Antoni Lacinai. Han ger sina bästa råd för hur vi får medarbetare att stanna längre på en arbetsplats. Han ger också sin syn på varför man bör vara konflikträdd och vad man ska undvika som ledare.

🎧 Jämlik arbetsplats

Företagskulturen bör bygga på delaktighet, respekt och social inkludering. "Gör rätt från början" och "Rekrytera inte in en förändring" är ett av tipsen Karin Ståhls samtalsgäster ger i processen att skapa en jämlik arbetsplats. Du får möta bland annat möta Frida Hasselblad, jämlikhetskonsult & VD Make Equal och Anki Elken, generalsekreterare UUA-föreningen mfl.

🎧 Vem bestämmer var jobbet görs bäst?

Vem ska bestämma var jobbet görs bäst? Medarbetaren eller chefen? Vad händer om människor själva får bestämma var de ska utföra sitt jobb? På kontoret, i vardagsrummet, eller varför inte på stranden? Detta diskuterar Lena Lid Falkman och Petra Brask med Katarina Berg, HR chef, Spotify.

🎧 Hälsokultur- En ledningsfråga

Hela idén med arbetsmiljöarbetet i en organisation handlar om att främja hälsa. Men vad är hälsa egentligen och hur ska vi göra för att nå dit tillsammans? Vems ansvar är det här? Är det verkligen bara individen? Nej, det är en ledningsfråga. Lyssna till Tommy Wilén tankar om att bygga hälsokultur.

🎧 När arbetsmiljö blir ett strategiskt mål

Som arbetsgivare finns det mycket att hålla reda på och det är något som Simon Jansson, Co-founder,Rowe Group AB och Max Eriksson, grundare Solar Chioce AB har erfarit. De berättar om vikten av kunskaper inom arbetsmiljö och arbetsrätt samt de fallgropar de upplevt. Samtalet drivs av Milla Jonson, expert arbets- & arbetsmiljörätt.

🎧 Visuellt brus stjäl bandbredd från dig och dina anställda

Vi omges av ett visuellt brus som stjäl mer bandbredd från hjärnan än vi kanske tror. Som ledare har du ett arbetsmiljöansvar för den fysiska miljön.Thorunn Widö från AmbiCare berättar om hur du och dina anställda lättare kan att hålla fokus i kontorslandskapet. Intervjuar gör Linn Lichtermann och podden Framtidens Arbetsliv sponsras av fastighetsbolaget Sankt Kors.

Hälsar