Bendix Tegnell Arkitekter- referensprojekt INFRANORD (genom a2m2 Inredningsarkitektur AB)

Bendix Tegnell Arkitekter - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Bendix Tegnell Arkitekter kommer att bidra med kunskap och kompetens inom arkitektur, inredningsdesign, belysningsdesign, grafisk form och konsultation inom konst för arbetsplatser.

”Vi är glada över att få vara en del av arbetsplatsenifokus.se och att vi tillsammans med branschkollegor skapar en kunskapsbank där våra kunder kan inspireras och dra nytta av den expertis vi besitter och brinner för,” säger Catarina Bendix Tegnell, grundare Bendix Tegnell Arkitekter.

Bendix Tegnell Arkitekter grundades 2018 av Catarina Bendix Tegnell, som arbetat drygt 20 år i branschen. Idag drivs Bendix Tegnell Arkitekter i form av ett nätverk som inkluderar ett tiotal konsulter med kompetens inom arkitektur, inredningsdesign, belysningsdesign, grafisk form och konsultation inom konst för arbetsplatser.

Catarina berätta att efter många år som inredningsarkitekt och projektledare på stora byråer ville hon starta upp en verksamhet där hon kunde ha ett närmare samarbete med sina kunder. I stället för att företräda en byrå menar hon att hon företräder sig själv och delar med sig av den kunskap och erfarenhet hon har samlat på sig under sin långa yrkeskarriär. Till min hjälp har jag handplockat ett antal konsulter som kompletterar mig och som jag kan ta in i den omfattning projektet kräver, säger Catarina.

Bendix Tegnell Arkitekter utför projekt inom inredning och lokalanpassningar med fokus på kundens verksamhet - idag och i framtiden. Arbetet med att anpassa kundens lokaler till verksamheten inleds med en behovsanalys samt en diskussion om företagets kärnvärden och hur dessa kan lyftas fram i arbetsmiljön. Slutligen görs en avstämning där fastighetsägarens och hyresgästens intentioner stäms av så att de är på samma linje.

Att fastställa klientens unika behov är basen för varje projekt. Ibland är det ett snabbt och enkelt arbete men ibland krävs en mer omfattande analys och där verksamheten sätts i ett nytt perspektiv," säger Catarina.

Hon säger att Bendix Tegnell Arkitekter alltid strävar efter hög leveransnivå, flexibilitet och snabb återkoppling. De lägger stor vikt vid den personliga relationen mellan uppdragsgivare och konsult. En av våra viktigaste utmaningar att säkerställa den arkitektoniska nivån men samtidigt ha förståelse för kundens budget och andra begränsningar, menar Catarina.

Hon berättar att kunden ska känna sig trygg med att de är lyhörda och realistiska. Hon menat att deras kunder kan alltid känna sig trygga med att det finns en öppen och pågående dialog där de kan ringa eller maila om de vill lyfta en fundering eller ta en snabb avstämning.

I de flesta uppdrag ingår konsulterna från Bendix Tegnell Arkitekter i den projektgrupp kunden sätter samman. När projektet är klart ska kunden känna att de hela tiden haft full insyn i projektets händelseförlopp och att de med stolthet kan driva det vidare i riktning mot företagets målbild och vision.

Referenser: Atkins SNC Lavalin. Genom Bendix Tegnell Arkitekter, Evry Stockholmsverken, Riksarkivet i Arninge, Svenska Läkaresällskapet, Sveriges Läkarförbund, KYH, Cybergymnasiet. Genom A-arkitekter.

Infranord,HBO Nordic, Fjärde AP-fonden.Genom a2m2 Inredningsarkitektur. WSP, IVF Novum. Genom Link Arkitektur.