Matting Office Wellness - Neos StandUp Desk, Balance ball

Matting Office Wellness - Ny leverantör inom fysisk miljö som främjar hälsa på arbetsplatsenifokus.se

Matting Office Wellness - är ett av företagen som arbetar med fysisk miljö som främjar hälsa, de kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

”Det känns självklart att vara med på arbetsplatsenifokus.se eftersom vi vill finnas tillhands närhelst kunden behöver oss, och bidra med vår kunskap och inspiration. Den här plattformen möjliggör just det – en oberoende arena dygnet runt - för alla som vill skapa framtidens arbetssätt och arbetsplats”, säger Malin Helltén, Brand & Concept Development Manager”

Office Wellness är en del av Matting AB som grundades för över 30 år sedan av Jon Botha och är Nordens ledande leverantörer av arbetsplatsmattor till kontor, offentlig miljö, industri och butiker. Under de sista 10 åren har Matting valt att satsa på egen produktutveckling och utvecklat nya starka koncept som StandUp, ActiveS med flera. Verksamheten har vuxit till att idag innefatta möbler och inredning, belysning och tillbehör för aktiva och hälsosamma arbetsplatser.

”Vår passion att hjälpa människor till hälsosamma val är en självklar del av vårt DNA. Arbetsplatsmattor är fortfarande en viktig del av vårt sortiment men vår drivkraft att vilja påverka och motivera till bättre lösningar har breddat vår verksamhet och skapat helt nya koncept och produkter”, tillägger Henrik Botha, Owner & Sales Manager.

Malin Helltén berättar att deras fokus är hälsosamma, attraktiva och hållbara arbetsplatser – för alla. Hon menar att det är viktigt att ständigt ligga i framkant inom dessa områden då hälsosamma arbetsplatser och tillgänglig miljö leder till lägre sjukfrånvaro, bättre samarbeten, högre livskvalitet och därmed ökad effektivitet.

Hon poängterar att Office Wellness vill vara med och utveckla framtidens arbetsplats med aktiva, flexibla lösningar och hållbar design för hållbara människor - oavsett vilken plats människorna är på. Ett fysiskt kontor, i hemmet eller där individen just nu befinner sig. Office Wellness senaste satsning handlar om just lösningar för hemarbetsplatsen.

Malin berättar att vi omdefinierat begreppet arbetsplats. Den kan idag vara hemarbetsplatsen, det mobila kontoret, gemensamt i ett co-workingspace, aktivitetsbaserat eller i traditionellt kontor. Med andra ord är ”Framtidens arbetsplats” i ständig förändring. Den allt snabbare förändringstakten gör att vår fysiska arbetsplats behöver lösningar som är flexibla och som utmanar oss att tänka nytt. Här kan Office Wellness bidra.

Det är viktigt för oss att utveckla koncept och produkter med hög kvalitet och skandinavisk design. Vi tar utgångspunkt i kundens behov men har samtidigt en tydlig utblick mot framtiden för att få hållbara lösningar över tid, berättar Malin vidare.

Office Wellness vänder sig både till anställda, chefer och beslutsfattare med sina produkter, tjänster och föreläsningar. Man riktar sig till arkitekter, inredare, HR, företagshälsovård, facility managers/projektledare med flera.

Henrik avslutar med att säga att Office Wellness vision är att skapa välbefinnande för hållbara och kreativa människor. Han menar att genom att alltid vara modiga, innovativa, engagerade, stolta samt äkta önskar de bidra till en bättre värld.

Matting Office Wellness har referenser som Google, Södra, H&M, Kungsbacka kommun, Länsförsäkringar, SVT, Linköpings universitet med flera.