Ergona referensprojekt BDO

Ergona AB & Ergona Projekt AB - Två Nya leverantörer på arbetsplatsenifokus.se

Ergona AB och Ergona Projekt är två olika inredningsföretag som ni kommer att hitta på arbetsplatsenifokus.se.

"Det känns spännande med en ny digital plattform där vi kan erbjuda och ta del av en samlad kompetensbank för skapandet av framtidens arbetsplatser", säger Robert Kilén, VD för Ergona AB

Med en gedigen historik är Ergona ett stabilt varumärke som har verkat sedan 1986. Varumärket har utvecklats under åren till två helt separata företag varav det ena är Ergona AB och den andra är Ergona projekt AB. Företagen är helt fristående. Båda företagens fokus är inredning mot offentlig miljö utifrån två olika perspektiv.

Ergona AB säljer inredning och är återförsäljare av hundratalet producenter. De satsade tidigt på arbetsstolar och ergonomiska tillbehör och har sedan utvecklats de senaste 10 åren mot ett mer renodlat inredningsföretag med fokus på svenskt näringsliv.Vår breda kompetens skall bidra till mervärde och attraktiva lösningar för våra kunder, berättar Robert Kilén, VD för Ergona AB

När Ergona med tiden insåg att de bar på en värdeskapande kompetens som efterfrågades av marknaden/kunderna startades Ergona Projekt AB. Det var viktigt för Ergona att kunna erbjuda att driva och genomföra inredningsprojekt som dessutom verkar med en upphandlande verksamhet.

Ergona Projekt AB är en projektpartner som i huvudsak arbetar med att bedriva och genomföra inredningsprojekt för offentlig miljö. Som projektpartner arbetar de i samverkan med slutbeställare och de konsulter som kunden har anlitat. De har en rådgivande samordnande projektadministrativ roll. Att realisera inredningskoncept och visioner med fokus på ekonomi, logistik, miljö, funktion samt hållbarhet är vår passion, säger Nicklas Åberg, VD och kundansvarig för Ergona Projekt AB. Han berättar att de alltid har fokus på miljö och hållbarhet.

Det är otroligt viktigt för oss att vi upphandlar med fokus på beställare och projektet utan att ha intressekonflikter, menar Nicklas. Han poängterar att deras val och arbete alltid har kundens bästa i fokus. De företräder inte någon specifik möbelproducent utan upphandlar från marknadens bredaste urval av möbeltillverkare. Nicklas berättar att de har valt en elastisk form av affärsmodell som skräddarsys utifrån kundens behov.

Deras tjänster innefattar allt ifrån kalkylering, detaljplanering, upphandling, samordning, installation till att tillhandahålla en unik inköpsplattform.

Robert Kilén, Ergona AB, berättar att båda företagen har valt att leva och verka i ett aktivitetsbaserat kontor som också är ett showrum. Han uttrycker att deras kunder är 100% den viktigaste punkten i verksamheten vilket också innebär att kunderna alltid har företräde i deras fysiska arbetsmiljö. Vårt kontor skall vara inspirerande för våra kunder och det skall vara ”up to date”. Vi vill också att våra medarbetaren ska känna en stolthet i vår miljö när de tar emot våra kunder, tillägger Robert.

Ett av Ergonas syfte med att arbeta aktivitetsbaserat själva var att de önskade att öka sin egen erfarenhet och förståelse för det aktivitetsbaserade arbetssättet.

Det var viktigt för dem att skaffa den kompetensen hos dem själva i sin egen miljö till förmån och nytta för kunder som står inför en sådan förändring. Robert berättar att deras tidigare erfarenheter med att arbeta med deras kunder mot aktivitetsbaserat kontor var god och då utifrån båda företagens erfarenhet, men att de i insåg att de skulle ökad sin kompetens ytterligare genom att själva leva och verka på det sättet.

Dessutom är det väldigt viktigt för Ergona som varumärke att följa branschens idéer och ”hänga med”, avslutar Robert.

Vi ställde naturligtvis frågan om varför det är viktigt att vara med på arbetsplatsenifokus.se. Robert svarade att det känns spännande med en ny digital plattform där de kan erbjuda och ta del av en samlad kompetensbank för skapandet av framtidens arbetsplatser.

Ergona AB och Ergona Projekt AB har referenser som Beiersdorf , Arcam EBM, HIQ, Platzer, BDO, Stena Line, Getinge, Skara kommun m.fl