Input interiör finns på 39 orter i Norden.

Input interiör - Ny möbelleverantör på arbetsplatsenifokus.se

Input interiör är ett av möbelleverantörerna som ni kommer att hitta på arbetsplatsenifokus.se.

”Input interiör har levererat kreativa inredningslösningar till privat och offentlig verksamhet i över 30 år. Den kunskap vi samlat på oss delar vi gärna med kunder och partners", säger Mille Milehem.

Input interiör är Nordens ledande oberoende inredningskoncern med en unik kompetens inom behovsanpassade lösningar för kontor och näringsliv, hotell och restaurang, skola och utbildning samt vård och omsorg. I deras 39 showroom utspridda över Danmark, Finland, Norge och Sverige får kunder vägledning och inspiration till sina inredningsprojekt.

Mille Milehem, COO på Input interiör, berättar att den bästa interiören är den som är anpassad efter de behov och unika förutsättningar som finns i varje projekt. Därför har företaget inga färdiga paketlösningar utan arbetar alltid behovsanpassat. En beställning hos Input interiör kan aldrig vara för stor, liten eller krånglig, menar Mille.

Han berätta att Input interiör har ingen egen produktionsanläggning utan kan istället erbjuda marknadens bredaste utbud av möbler och inredning till offentlig miljö, något som skapar handlingsutrymme och valfrihet för kunden.

– Vårt oberoende är vår styrka. Istället för att styras av en begränsande produktion kan vi guida våra kunder till rätt produkt för rätt pris, baserat på inköpsvolymer på 3,3 miljarder kronor, säger Mille Milehem.

Med tusentals genomförda projekt varje år har Input interiörs drygt 650 medarbetare byggt upp den unika kompetens och erfarenhet som krävs för att vägleda kunden genom hela inredningsprojektet. Med tjänster som rådgivning, projektledning, upphandling och leverans omvandlas inredningskostnader till investeringar i produktivitet, innovation, företagskultur och identitet.

Sedan ett par år tillbaka har Input interiör arbetat för att öka intresset för att återbruka och handla hållbart. Med flera referenser och nya innovativa tjänster har andelen projekt ökat bland såväl privata som offentliga kunder.

Att ta tillvara på de möbler som redan finns är det mest resurseffektiva och bästa sättet att bidra till en minskad klimatpåverkan. Vi har jobbat med återbruk i både stora och små projekt under flera år och har dessutom utvecklat egna lösningar för branschutmaningar som till exempel möblers spårbarhet, berättar Mille Milehem.

När vi ställer frågan till Mille om varför de vill vara med på arbetsplatsenifokus.se så svarar han att de har levererat kreativa inredningslösningar till privat och offentlig verksamhet i över 30 år. Den kunskap de har samlat på sig delar de gärna med kunder och partners.

www.inputinterior.se/projekt kan du läsa inspirerande referenscase från hela Norden.