Inredningspartner- referensprojekt Modity tillsammans med Dawn of Ideas, Lightview och Sliparebackens finsnickeri.

Ny leverantör hos arbetsplatsenifokus.se i Skåne- Inredningspartner i Lund

Inredningspartner i Lund är ett av inredningsföretagen som ni kommer att hitta på arbetsplatsenifokus.se.

" Vi ser det som en möjlighet till att hitta nya spännande samarbeten. Att plattformen dessutom är helt oberoende är ju ett stort plus", säger Carl Magnus Persson ägare av Inredningspartner i Lund.

Inredningspartner grundades 2011 av Carl Magnus Persson och har sedan starten arbetat inom Arkitektur, Inredning och design. Genom åren har de haft en mängd olika inredningsuppdrag för bl. a Medicon Village, Sandberg Development, Modity Energy Trading och även Tetra Pak.

Inredningspartner är anlitade sedan många år gällande just inredning till Tetra Paks ombyggnad av sina kontor. De gör om alla sina kontor till aktivitetsbaserade arbetsmiljöer. Carl Magnus trycker på att det är oerhört viktigt att det inte bara blir ett inredningsprojekt utan att organisationen genomför en gedigen förändringsresa som sedan inredningsprojektet kan stötta.

Carl Magnus berättar att de gestaltar fysiska miljöer så att de blir en självklar och stärkande del av företagets kommunikation med både medarbetare, kunder och leverantörer. Miljöer där människor känner sig bekväma. Offentliga rum som får människor att känna sig som hemma.

Carl Magnus berättar att det är viktigt att hålla en hög nivå såväl i tanke som utförande. Utan att det för den sakens skull måste innebära kostsamma lösningar för våra kunder. Vi kallar det för kreativitet, säger Carl Magnus

Han berättar att det inte alltid är lätt att arbeta med Inredningspartner då de ställer tusen frågor och vill veta precis allt om sina uppdragsgivare. De är uppdragsgivaren som ska synas och deras historia som ska berättas, menar Carl Magnus. Han berättar att deras fokus ligger alltid på människan eftersom den rumsliga gestaltningen ska stötta och underlätta vardagen för de som vistas där. Han menar att det skall kännas självklart att interagera i en miljö. Han säger att det är så han vill att Inredningspartner skall signera sina uppdrag.

Nättidningen ”Nordic BiM Views of New Nordic Architecture” kallade det för vårt mantra och det ligger nog ganska mycket i det, säger Carl Magnus.

”The main focus for interior designer Carl Magnus Persson is to acknowledge the individual. This “mantra” guided the project …..”

// Nordic BiM, Views of New Nordic Architecture, 2019-09-10

För mig som arkitekt är det viktigt att differentiera de människor som vanligtvis arbetar i lokalerna och de som är tillfälliga besökare i samma lokaler, säger inredningsarkitekt Carl Magnus Persson på Inredningspartner. Han säger att detta är av betydelse för att kunna skapa ett korrekt och naturligt flöde och undvika behovet av riktningsinstruktioner.

Parallellt med Inredningspartner har Carl Magnus designat logtyper, affischer, mässmontrar, bokomslag, säsongsbiljetter etc. Hans skisser kommer att vara en del av Brooklyn art Librarys utställning The Sketchbook Project, i slutet av 2020.

Utöver sin utbildning som Inredningsarkitekt har Carl Magnus även studerat beteendevetenskap vid Lunds Universitet.

Jag ser ett tydligt samband mellan beteendevetenskap och inredningsarkitektur, säger Carl Magnus.

Vi påverkas oerhört mycket av rummet vi vistas i. Han berättar att gestaltningen i ett rum kan förstärka och styra våra beteenden och det viktiga blir därför är att ta reda på vilka beteenden som ska förstärkas och vilka känslor som ska förmedlas.

Som vanligt avslutar vi med att fråga varför Carl Magnus tycker att det är viktigt att vara med på arbetsplatsenifokus.se. Han berättar att han ser det som en möjlighet till att hitta nya spännande samarbeten. Att plattformen dessutom är helt oberoende är ju ett stort plus, avslutar Carl Magnus.

Inredningspartner i Lund referensprojekt - Medicon Village, Landskronahem, Modity Energy Trading, Tetra Pak, Dogman, Granuldisk.