JSC it-partner - Huvudkontor

JSC it-partner – ny leverantör inom IT-tjänster på arbetsplatsenifokus.se

JSC är ett av IT-företagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

”JSC it-partner har sett den tilltagande utmaningen med digital stress och arbetar nu för att adressera problemet. På arbetsplatsenifokus.se kommer vi dela med oss av vår kunskap och insikter om arbetsmiljö och moderna arbetssätt i en föränderlig digital värld”, säger Petter Jacobs innovationsansvarig och delägare i JSC it-partner.

Enligt analysföretaget Palorial lider 36 procent av anställda av digital stress. Konsekvenserna är stora i form av mänskligt lidande, men även i rent ekonomiska termer.
Petter berättar att de känner att de har ett ansvar som IT-partner att prata om konsekvenserna, positiva som negativa, av digitaliseringen.”Det känns jättebra att det nu finns en plattform som sätter arbetsplatsen i fokus, där vi kan bidra med kunskap”, säger Petter Jacobs. Han har lång erfarenhet från IT-branschen där han drivit frågor kring ett hållbart arbetsliv.

På de flesta arbetsplatser finns idag alla de tekniska förutsättningarna för att arbeta på ett smart sätt. Via Microsoft 365 sitter man inne på en mängd kraftfulla verktyg för att göra samarbetet i organisationen smidigare. För JSC handlar det i stor utsträckning om att hjälpa organisationer och individer till ett långsiktigt hållbart arbetssätt, där digitaliseringen inte blir ett stressmoment utan tvärtom underlättar vardagen. De tycker det är viktigt att nyttja den digitala kraften.

Att bara ha tillgång till alla smarta lösningar är lite som att ha ett gymkort utan att använda det. Därför har vi skapat en tjänst som vi kallar för Digital PT, där vi hjälper individer och arbetsplatser att hitta förhållningssätt och utnyttja kraften i digitala hjälpmedel”, säger Anna Palmgren, verksamhetsutvecklare på JSC.

Per-Michael Welander, organisationskonsult, Oak Consulting berättar att genom att ha en digital PT från JSC- it partner har han har gått från att vilja göra till att faktiskt göra. ”Direkt kunskap när jag behöver den, grymt helt enkelt”, säger Per-Michael.

JSC it-partner har sin aktivitetsbaserade mötesplats i Nässjö i Småland, men levererar tjänster till företag över hela landet. Med värdeorden kunskap, ärlighet och långsiktighet i ryggen har de en diger meritlista: De är Microsoft Gold-partner, har vid ett flertal tillfällen funnits med på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser, varit nominerade till Jönköpings läns klimatpris, och har noterats som ett av Europas högst rankade inom innovationskapacitet – bland mycket annat.

Under rubriken ”Vi drivs av att skapa tid till det som är viktigt” levererar de allt från hårdvara och mjukvara till molnlösningar och verksamhetsnära tjänster. På arbetsplatsenifokus.se kommer man också dela med sig av kunskap om välbefinnande i en digital tidsålder.

JSC it-partner referenser: ITAB, Trivselhus, NEVOTEX, Inwido, Cellwood machinery, Beslag och metall, Ingarp träskydd, Svensk Tågkraft, KB components, Skill, OAK Consulting m.fl.