Anna Landé - Grundare av Poppel Consulting

Poppel Consulting - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Poppel Consulting är ett av projektlednings företagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

"Jag har valt att vara med på arbetsplatsenifokus.se för jag tror att plattformen skapar mer gemenskap i branschen, och gör det tydligare för kunderna kring vad de behöver när de utvecklar framtidens arbetsplatser. Jag delar gärna med mig av min erfarenhet och kunskap, och ser fram emot att ta del av andras", Anna Landé - Grundare av Poppel Consulting.

- Utan engagemang blir det inget trevligt kontor. Då spelar det ingen roll vilka möbler vi köper, eller visioner vi har, för då kan vi lika gärna sitta i källaren.

Anna Lande som är grundare av Poppel Consulting AB berättar att hennes mellannamn är "Engagerad".  Hon berättar att hon jobbar för att människor ska få möjlighet att hitta sin fulla potential i sitt jobb. Det gör jag genom att skapa så bra arbetsplatser som möjligt, till en så vettig peng som möjligt, säger Anna.

Poppel Consulting AB hjälper verksamheter att förverkliga sin drömarbetsplats – oavsett om budgeten är liten eller stor. Det handlar om så mycket mer än pengar, när man ska skapa kontor med trivsel och energi, säger Anna Landé.

Hon berättar att efter många år inom inrednings- och kontorsbranschen, och efter att ha lotsat såväl stora som små kontorsprojekt har hon skaffat sig en alldeles särskild känsla och uppmärksamhet på vad det är som ofta saknas.

Hon lyfter att hon brukar uppmuntra till att våga göra lite annorlunda, så att inte kontoren blir så platta och ängsliga. Det satsas ibland väldigt mycket pengar på koncept och blommor, men den genuina känslan tappas ändå bort. Jag brukar fråga: vart tar det sista lagret vägen? Varför finns inte pengar kvar till det?, säger Anna.

Anna berättar att ofta handlar det om att grundtanken inte är kommunicerad och förstådd. Det gäller att få med alla delar som berörs.

Helhetsgrepp är därför nyckelordet för Poppel Consulting AB som erbjuder projekt- och förändringsledning i samband med kontorsflyttar eller ombyggnader. Det handlar om alltifrån visionsarbete, strategi och planering, till budgetering och genomförande. Företaget arbetar tätt tillsammans med styr- och ledningsgrupper. Men också nära medarbetarna, säger Anna

Hon vill att människor ska få komma till sin rätt, och nätverkar brett i sina uppdrag. Hon pratar med människor i verksamhetens alla delar, tittar på hur hon kan bidra, vilka som är engagerade och sitter på värdefull kompetens och drivkraft.

Anna lyfter att Poppel Consulting AB verkar för att medarbetarna ska få gehör för sina åsikter, få vara med och påverka och ha möjlighet att kunna styra sin egen arbetsvardag på ett välfungerande kontor.

Hon säger att helhetstänk är ett väl använt uttryck, men i och med att hon har med sig kunskap om alltifrån positioneringssystem och ljudkrav på telefonrummen, till hur fel det kan gå när cheferna inte visar vägen i nya arbetssätt, så är hon en uppskattad partner i projekten.

"Jag kan hjälpa till att avgöra vilka detaljer och delar som kan fungera som hävstång åt andra, eller vilka delar man kan lägga mindre kraft och pengar på och ändå få ett önskat resultat," berättar Anna Landé.

Poppel Consulting AB har också ett stort nätverk av företag i branschen och tar sig ofta an uppdrag i samverkan med andra projektledare, förändringsledare, konceptutvecklare och arkitekter – för att nämna några.

Referensprojekt: NCC HK Stockholm, NCC Borås, NCC Halmstad, NCC Göteborg