​Vecka 6 - Veckans profiler

Vecka 6 - Veckans profiler på www.arbetsplatsenifokus.se. Sveriges första och största opartiska kunskapsbank i arbetet mot framtidens arbetsplats.

LÄS SPÄNNANDE KUNSKAPSINLÄGG UNDER VARJE PROFIL

Veckans profiler är:

gestalt arkitektur ab har sedan starten år 2000 arbetat med att utforma och förädla arbetsplatser.

Genom hela processen från programskrivning till utformning av gestaltningskoncept håller de i den röda tråden och för genomtänkta val. Under åren har de jobbat med såväl traditionella kontorslösningar som verksamhetsbaserade kontorsmiljöer. Deras ständiga sökande efter nytänkande lösningar ledde bland annat till att de var delaktiga i att ta fram Sveriges första utomhuskontor 2017.

Läs MER kunskapsinlägg: Vi tar det utomhus

Profil: gestalt AB

GoToWork® är verksamma inom utveckling av arbetsplatser, kontor och arbetssätt.

De fokuserar på lönsamma arbetsplatser och välmående medarbetare. Där perspektiven människan, platsen och tekniken samverkar för produktiva arbetssätt och effektiva arbetsplatser - såväl digitala som fysiska. De ger konsultstöd med mål att skapa hållbara, innovativa och inkluderande arbetsplatser i nära samverkan med uppdragsgivaren.

Läs MER: kunskapsinlägg: Framtagning av arbetsplatsstrategi

Profil: GoToWork

gr8 meetings mission är att bidra till bättre möten i organisationer och mellan människor.

De är ett litet men ledande företag inom möteskultur och en sund digital arbetsmiljö.
gr8 meetings utbildar, guidar och inspirerar till bättre möten i organisationer och mellan människor. De stödjer och utvecklar organisationer deras digitala & fysiska möten. De gör alltid en kostnadsfri behovsanalys som en trygghet när de inleder ett samarbete. Deras erfarenhet har gett dem verktygen för att göra en dessa behovsanalyser, som säkrar kostnadseffektiva insatserna för organisationer.

Läs MER: kunskapsinlägg: Effektiva och engerade möten

Profil: gr8meetings

Tommy Wilén är leg. naprapat och en rutinerad föreläsare inom ergonomi, hälsa och aktivitetsbaserat arbete.

Arbetsmiljö, hälsa och ergonomi är hans tre fokusområden. Tommy inspirerar och utbildar mot att skapa varaktiga, hälsofrämjande förändringar. Tommy bryter ned de senaste forskningsrönen och serverar dessa på ett sätt som alla kan ta till sig. Han genomför riktade hälsoinsatser inom ergonomi i form av föreläsningar och arbetsplatsgenomgångar i syfte att hjälpa företag att undvika arbetsskador hos sina anställda och genomföra bättre strategiska inköp av ergonomiprodukter.

Läs MER: Kunskapsinlägg: Gammal ergonomi och ny ergonomi

Profil: Tommy Wilén