Några av Sveriges främsta investerare till Almis pitchpanel i Åre

Några av Sveriges främsta investerare till Almis pitchpanel i Åre

Av ett hundratal sökande från hela Sverige har tio bolag kvalat in till Almi Pitch Event 2017 som arrangeras för sjätte året i rad i samband med Åre Business Forum. De tio startupsen kommer under evenemanget att pitcha sina affärsidéer för rutinerade investerare inför evenemangets publik. I investerarpanelen finns bl.a. affärsänglar som Anette Nordvall och Carl Silbersky.

Pitcheventet sker i tre faser, varav semifinalen och finalen sker under direktsändning den 30 mars under Åre Business Forum. Pitcharna får då under två minuter presentera sin affärsidée för några av Sveriges främsta affärsänglar och investerare. I finalen överlämnas det slutgiltiga avgörandet till publiken som får rösta fram vilket av de tre finalbolagen som vinner Almi Pitch pris på 100 000 kronor.

I investerarpanelen 2017 sitter:

• Anette Nordvall - investerare och partner i Stockholms Affärsänglar
  • Carl Silbersky - vd Mionix och affärsängel
  • Emanuel Dohi - digital serieentreprenör och affärsängel
  • Lena Fridlund Forssgren - investment manager Almi Invest
  • Hans Victor - ägare och investerare, Victor & Victor
  • David Sonnek - chef SEB Venture Capital
  • Finn Persson - managing director and founder Spintop Ventures

Direktlänk anmälan till Åre Business Forum 29-31 mars

Program och mer information om evenemanget.