​Peter Wilmenius ny Nordic Marketing Director på Arvato Financial Solutions

Från och med den 1 augusti i år är Peter Wilmenius ny Nordic Marketing Director på Arvato. Han blir därmed ansvarig för alla marknadsaktiviteter i de nordiska länderna och får en viktig roll i den transformationsresa som ska ta Arvato till en ny position på den nordiska kreditmarknaden.

”Arvato samarbetar med några av världens mest kända varumärken där vi varit framgångsrika utifrån vår möjlighet att skapa branschlösningar som ökar våra kunders konkurrensförmåga. Detta arbete intensifieras nu genom en nordisk satsning och omställning där vi sammanfört kompetenser inom Produkt, IT, Marknad och dataanalys i syfte att ta oss hela vägen mot en produktcentrisk organisation. Vi har med denna omställning helt andra förutsättningar än vi haft tidigare och det ska bli otroligt spännande att få vara en del av denna resa”, säger Peter Wilmenius.

Peter har jobbat på Arvato i fyra år, senast som Director Business Development i Finland och Sverige där han bland annat var ansvarig för att analysera målmarknader, konkurrenter och marknadstrender.

Dennis Blennskog, Senior Vice President Collection & Financial Services, säger:

”Vi är mycket glada att få på plats denna viktiga pusselbit i vår nordiska marknadsorganisation. Vi kan nu ta vår marknads- och produktstrategi ett steg längre och därigenom öka utvecklingstakten av våra tjänster i syfte att uppnå en ökad tillväxt inom finansiella tjänster och inkasso i Norden.”

Peter har en lång bakgrund inom bland annat affärs- och produktutveckling i kredit- och inkassobranschen. Han kommer i sin nya roll fortsatt ingå i Arvatos ledningsgrupp.

• ehandel
  • betallösningar
  • mobility
  • digitalisering
  • betalningar
  • fakturalösningar
  • inkasso
  • kundresan
  • finansiella lösningar

Arvato Financial Solutions är en del av Arvato Bertelsmann, och är den tredje största leverantören av integrerade finansiella tjänster i Europa. Med de allra senaste lösningarna inom allt från betalningar och fakturering till inkasso och administration gör vi varje transaktion smidig för både dig och dina kunder.

Dennis Blennskog

Senior Vice President Collection & Financial Services