Del Monte lanserar ananasstavar!

Del Monte lanserar ananasstavar!

Under vecka 4 lanserar Del Monte en innovativ nyhet – ananasstavar.

Stavarna passar perfekt till smårätter, efterrätter eller drinkdekoration och kan med fördel serveras på grillspett som tillbehör till mat eller som efterrätt.

För att få fram högsta kvalitet väljs jämnt mogna frukter ut. Från dessa skärs de saftiga ananasstavarna ut och förpackas sedan i sin egen juice.

-  Ananas har så många olika användningsområden och med stavarna kan du på ett enkelt sätt få din rätt eller drink att se ännu mer aptitlig ut. I dagsläget finns det ingen motsvarighet till denna produkt på den svenska marknaden och vi hoppas kunna locka fler konsumenter till hyllan, säger Martin Muszkowski, Nordisk produktchef.

Vikt och konsumentpris i dagligvaruhandeln:

-  435g, ca 17 kr/förpackning

Finns att köpa på ICA- & Coop från och med vecka 4.

Kategorier

Ola Liljeqvist

Presskontakt Business Director Food +46 (0) 8 799 19 20

Ätbart & Drickbart

Utländska produkter har alltid spelat en betydande roll i Arvid Nordquist sortiment. Köpmannen Arvid Nordquist var redan i början av 1900-talet en hängiven importör av utländska delikatesser och just importen av enbart det bästa lever kvar även idag. Arvid Nordquist har idag en framgångsrik Nordisk affärsmodell som innefattar bearbetning av alla betydande aktörer inom snabbrörliga konsumentvaror. Många av de välkända produkterna som finns i handeln har just Arvid Nordquist som distributör och vår verksamhet är väl anpassad till de utmaningar som finns inom modern handel.