Maldon® havssalt – med ny, fräsch design

Maldon® havssalt – med ny, fräsch design

Den nya förpackningen för Maldon® havssalt flirtar färgglatt med de pyramidformade, spröda saltflingor som har handskördats från havet utanför Englands östkust sedan 1882. Innehållet är fortsatt detsamma – naturligt, tillsatsfritt och älskat av kockar världen över.

I fyra generationer har familjen Osborne handskördat sitt havssalt och med få moment, men stor precision, förädlat det till de spröda, pyramidformade saltflingor vilka har kommit att bli det självklara valet för proffskockar, konsumenter och foodies världen över.

Lagom till att Maldon Salt Company firar 140 år lanseras det populära havssaltet i en ny, färgglad förpackning där just saltets pyramidform, hantverket bakom och framtiden hyllas.

– Förpackningen med sin gröna färgsättning sticker verkligen ut i hyllan på samma sätt som det fantastiska innehållet. Ställ gärna fram den på matbordet eller ge bort i present när du blir bjuden på middag, säger Linnéa Hansson, produktchef för Maldon® havssalt i Sverige.

Rent salt i paketet

Maldon® havssalt har funnits på den svenska marknaden sedan 1970-talet och skiljer sig från vanligt havssalt i både smak och textur. Dessutom är det klumpfritt och framställt helt utan tillsatser. Den rena smaken vittnar om den höga kvaliteten.

– Gör som proffsen och strö det över all mat där du önskar en extra kick av sälta för att få smakerna att lyfta. En nypa Maldon® havssalt gör också underverk i många kakor, bakverk, desserter och även drinkar, tipsar Linnéa Hansson.

Maldon® havssalt finns på Ica, Coop, Willys, Hemköp, Lidl och CityGross. Ca-pris 33,95 kr.

Läs mer om Maldon® havssalt: www.maldonsalt.co.uk

För inspiration och recept: @taframdetbasta

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta: Linnéa Hansson, produktchef för Maldon® havssalt i Sverige, telefon +46 708 76 19 77, linnea.hansson@arvidnordquist.se

Om Maldon® havssalt

Maldon är ett handskördat gourmetsalt från havet utanför Englands östkust. Det är en naturlig produkt helt fritt från tillsatser. De spröda flingorna med sin rena saltsmak är en klar favorit bland kockar och matfantaster världen över. Maldon grundades 1882 och är än idag familjeföretag, nu i fjärde generationen. Produktionen sker varsamt och nästintill på samma sätt som vid starten för 140 år sedan.

Arvid Nordquist – Smakupplevelser och nutida kvalitet.

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Vårt livsmedelssortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Arvid Nordquist sortiment innehåller dessutom vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 290 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet.

Läs gärna mer på www.arvidnordquist.se.