Arvid Nordquist Sommarkaffe firar 10 år – nu finns årets unika blend äntligen i butik!

Vad sägs om att samla sommarminnen med ett mellanmörkt rostat bryggkaffe med en balanserat syrlig smak av hallon och fyllig eftersmak med ton av karamell? Nu finns årets limiterade upplaga av Arvid Nordquist Sommar äntligen i butik!

Utifrån drömmen om hur sommaren ska smaka i en kaffekopp lanserade Arvid Nordquist sitt första sommarkaffe 2013. Det visade sig vara ett vinnande drag och nu släpps Arvid Nordquist Sommarkaffe för tionde gången i ordningen med en unik blend av 100 procent hållbart certifierade arabicabönor i en sommarblommig, specialdesignad förpackning.

- Årets Sommarkaffe 2022 är mellanmörkt rostat, och har en balanserat syrlig smak av hallon och fyllig eftersmak med ton av karamell, perfekt för sommarens alla fika-stunder eller varför inte att ge bort som present, berättar Rosemarie Zellquist, Nordic Brand Manager på Arvid Nordquist.

Sommarkaffet finns i butik från och med v.16 och så länge lagret räcker. Som alltid är allt kaffe från Arvid Nordquist 100 procent hållbart certifierat, klimatkompenserat och rostat fossilfritt på vårt rosteri i Solna.

Arvid Nordquist – Stor smak. Ännu större eftersmak

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1884 har tagit världens smaker till marknader i Norden, genom starka internationella varumärken och sitt eget lokalrostade kaffe. Smakupplevelsen har alltid varit central för Arvid Nordquist, både smaken och eftersmaken. Omsorgsfullt producerad och levererad mat och dryck smakar helt enkelt bättre. Därför erbjuder Arvid Nordquist, som enda kafferosteri i Norden, uteslutande 100% hållbart certifierat kaffe, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har som målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår i kaffets kedja klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder.

Läs mer på www.arvidnordquist.se