Samla sommarminnen med Arvid Nordquist – Nu finns årets sommarkaffe äntligen i butik!

Årets limiterade upplaga av Arvid Nordquist Sommarkaffe fortsätter på temat samla sommarminnen, och nytt för i år är att kaffet har en mellanmörk rost. Berika sommarens dagar med en fyllig kopp kaffe med doft av hasselnöt, balanserad syrlighet och ton av aprikos. Sommar är en Limited Edition som finns i butik nu.

För nionde året i rad lanserar Arvid Nordquist sitt populära Sommarkaffe i begränsad upplaga för sommarens alla fikastunder. Årets Limited Edition spinner vidare på förra årets tema samla sommarminnen.

- Årets sommarkaffe är 100% Rainforest Alliance certifierat och har en mild doft av hasselnöt, en balanserat syrlig karaktär och fyllig smak med ton av aprikos. Nytt för detta år är att Sommar är ett intensivt, mellanmörkt rostat kaffe, berättar Wilhelm Nordquist, inköpsdirektör för råkaffe på Arvid Nordquist.

Ett år som detta är det extra viktigt att tillsammans sätta sig ner och ta en god kopp. Brygg en kanna kaffe, koppla upp dig digitalt och koppla av med kopp Sommar tillsammans med dina nära och kära. Eller visa omtanke till någon du inte träffat på länge och ge bort ett paket i present. Oavsett om det är en kopp kaffe i trädgården på distans eller över nätet digitalt så kommer den lilla omtanken skapa nya sommarminnen.

Sommarkaffet finns i butik från och med nu och så länge lagret räcker. Som alltid är allt kaffe från Arvid Nordquist 100 procent hållbart certifierat, klimatkompenserat och rostat fossilfritt på vårt rosteri i Solna.

Arvid Nordquist Sommarkaffe hittar du i dagligvaruhandelns butiker, snittpris: 45 kr.

Arvid Nordquist – Stor smak. Ännu större eftersmak

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1884 har tagit världens smaker till marknader i Norden, genom starka internationella varumärken och sitt eget lokalrostade kaffe. Smakupplevelsen har alltid varit central för Arvid Nordquist, både smaken och eftersmaken. Omsorgsfullt producerad och levererad mat och dryck smakar helt enkelt bättre. Därför erbjuder Arvid Nordquist, som enda kafferosteri i Norden, uteslutande 100% hållbart certifierat kaffe, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har som målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår i kaffets kedja klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder.

Läs mer på www.arvidnordquist.se