Stora framgångar för Arvid Nordquists viner i “Årets Vinare”!

Stora framgångar för Arvid Nordquists viner i “Årets Vinare”!

På årets upplaga av “Årets Vinare”, vinbranschens årliga motsvarighet till Oscarsgalan fick vinerna från Arvid Nordquist fina utmärkelser. Pristagarna har nominerats och röstats fram av drygt 30 av landets ledande vinjournalister. Arvid Nordquists “vinare”:

Roodeberg 2008 Box
Silvermedalj i klassen “Årets röda box”!
Denna box har stått på prispallen i princip varje år sedan galan startade för mer än sex år sedan! Den lätt moderniserade och förfinade årgång 2008 har fått mycket fin press. Vi har nyss provat 2009 som kommer till våren och den verkar att om möjligt bli ännu bättre.....
Art.nr: 7451
Pris: 269 kr

Puycheric Syrah Rosé 2009
Guldmedalj i klassen “Årets rosé”!
I våras vann Puycheric roséklassen i Vinordic Wine Challenge för tredje året i rad och följer nu upp med att vinna den nyinstiftade motsvarigheten på “Årets vinare”. Sveriges två tyngsta titlar på ett och samma år!
Art.nr: 2209
Pris: 59 kr

Langlois-Chateau Saumur Vielles Vignes 2004
Guldmedalj i klassen “Årets vita vin i beställningssortimentet”!
Ni har kanske noterat succén Langlois Crémant som lanserades i oktober? Under första försäljningsmånaden sålde den mest av alla mousserande kvalitetsviner över hundralappen, detta trots placering i T2, vi tror att detta upprepas i november. Saumur Vielles Vignes är ett stilla vin från samma Bollingerägda producent, ett under av förfining, nyansrikedom och med en föredömligt exakt ekhantering.
Art.nr: 81411
Pris: 179 kr