Skor, svett och pannben - följ Mica och Elmina mot ASICS Stockholm Marathon 2019

I serien Skor, svett och pannben får vi följa Mica Stare och Elmina Saksi som båda tränar för ASICS Stockholm Marathon 2019. De har siktet inställt på samma sak: mållinjen på Stockholms stadion, men deras bakgrund och målsättning skiljer sig åt. För Mica har löpningen varit en väg ut ur missbruksproblem. Elmina har flera maraton bakom sig och siktar på att tangera sitt personbästa och springa på under 3 timmar.

I första avsnittet, som släpps på påskdagen, berättar Mica om vad löpningen betytt för henne. I avsnitt 2, som släpps en vecka senare, får vi lära känna Elmina bättre. Totalt består serien av 7 avsnitt med själva loppet som den stora finalen.

Du hittar serien i ASICS Stockholm Marathons och Runners Worlds sociala kanaler från den 21 april.

Både Mica och Elmina är med i det populära löparcommunityt ASICS FrontRunner. Följ dem gärna på Instagram: Runnergirlmica och elminasaksi.

• #asicsfrontrunnersweden
  • #stockholmmarathon