Nyheter från Vogel's på IFA 2013

IFA september 2013. Efter 40 år av innovation inom väggfästen är Vogel’s fortfarande lika engagerade i att designa audio- och videotillbehör som förbättrar underhållningsupplevelsen.

Vogel’s är ett företag som bygger på innovativa människors talang och engagemang. Människor som är passionerat intresserade av produkterna de skapar och kunderna som använder dem. Människor som medvetet väljer att överskrida förväntningarna – idag och imorgon.

Under IFA 2013 kommer Vogel’s, designföretaget och tillverkare av ett distinkt utbud av fästen och stativsystem för ljud-och bildutrustning, återigen att visa upp några av sina mest framgångsrika produkter för alla besökare.

Väggfästen för tv som täcker in alla behov

Vogel’s erbjuder ett stort utbud av modeller som passar i princip alla varumärken och storlekar – från 16” till 80”. De kan användas i vardagsrummet, i sovrummet eller i köket. Det finns även ett stort utbud av funktionella tillbehör. Tv:n kan monteras platt som en tavla på väggen, och den kan vridas för bekvämt tittande i sovrummet. Ett vridbart väggfäste ger även den ultimata flexibiliteten och gör det möjligt att titta på platt-tv oavsett var man befinner sig i rummet. Det finns även ett särskilt utbud av prisvinnande fästen för ultratunna tv-apparater som bara har 3,5 cm utrymme mellan tv:n och väggen.

Nya vridbara väggfästen på IFA

På IFA 2013 kommer Vogel’s visa flera nya vridbara fästen för stora skärmar (102 till 165 cm) för maximal underhållsupplevelse. Vogel’s WALL 2345 har ett dubbelfäste som kan vridas i upp till 180 grader (WALL 2245 för 81-140 cm). Vogel’s WALL 2325 har ett enkelfäste som kan vridas i upp till 120 grader. (WALL 2225 för 81–140 cm).

Titta på tv i sängen med vridbara fästen

Vi erbjuder även ett fullt utbud av platta och vridbara modeller för alla typer och storlekar av video- och audioutrustning. De vridbara fästena är perfekta för tv-tittande bekvämt i sängen. Vogel’s THIN 315 kan vridas upp och ner, och passar ultratunna skärmar eller WALL 1315.

Som ett konstverk på väggen

För extra stora skärmar går det att välja mellan Vogel’s THIN 305 väggbeslag som vilar mot väggen eller WALL 1305. De gör att platt-tv:n ser ut som en tavla på väggen.

Ultratunna väggfästen

Med THIN vridbara väggfästen för tv kan skärmen vridas 180 grader och dras ut 63 cm från väggen för ännu mer flexibilitet (THIN 345). Ett annat val är THIN 325, som kan vridas upp till 120 grader på enda vridarm. Dessa ultratunna väggfästen smälter perfekt in i alla rum. Förutom svart finns THIN 345 och THIN 245 även i alpinvitt. Den glansiga finishen har snygga detaljer i silver eller champagne.

Brett utbud av praktiska lösningar

Vogel’s erbjuder flera olika audio- och videolösningar som döljer trista sladdar och förhöjer underhållningsupplevelsen. Exempelvis Vogel’s CABLE 10 är ett snyggt system som introducerades 2013 där den slanka metallhållaren organiserar och döljer upp till 10 sladdar. Den finns i längderna 64 cm (CABLE 10 M) och 94 cm (CABLE 10 L). Det går bra att montera Vogel’s AV10 support på systemet där du på ett säkert sätt kan förvara utrustning och det finns även mycket plats för fjärrkontroller, handkontroller och andra tillbehör.

Kända för kvalitet och enkel användning

Alla Vogel’s produkter har fantastisk kvalitet och är enkla att använda – det är vårt kännetecken. Vi backar upp våra produkter med en livslång garanti. Det här understryker verkligen hur mycket vi litar på att våra produkter fungerar, och vi gör vårt allra bästa för att designa tillbehör som kombinerar hållbar kvalitet och stor flexibilitet i attraktiv design. Det är vårt arv och vi kommer även i fortsättningen att fokusera på dessa kärnvärderingar.