Johan Rydell, avtalsansvarig för uppdraget på Avarn Security.

​Lidingö stad väljer Avarn Security som ny säkerhetsleverantör

Efter upphandling av säkerhetstjänster så väljer Lidingö stad att teckna avtal med Avarn Security. Uppdraget startar 1 oktober och innefattar stationär bevakning, tillsyns- och larmcentralstjänster samt parkeringsövervakning.

Avarn Security är säkerhetsleverantör åt ett antal kommuner runt om i landet och tar med sig de samlade erfarenheterna i uppdraget åt Lidingö stad. Företaget presenterade en säkerhetslösning där punkten kvalitet fick höga poäng.

– Vi i Lidingö stad ser fram mot att arbeta tillsammans med Avarn Security i vårt arbete för en trygg och säker ö. Avarn Security har presenterat ett genomarbetat och gediget koncept för att möta de uppgifter och utmaningar som kan finnas i den här typen av trygghetsskapande och säkerhetsbevarande uppgifter, säger Kristian Adolfsson, sakkunnig säkerhet i Lidingö stad.

– Vi är väldigt stolta över förtroendet och det känns roligt att vara tillbaka på ön igen, efter ett par års frånvaro. Vi satte upp ledorden ”kvalitet” och ”nytänk” när vi arbetade fram säkerhetslösningen och vi kommer att arbeta nära Lidingö stad så att vi tillsammans når de uppsatta trygghetsmålen. I uppdraget samverkar bevakning och parkering för att skapa trygga miljöer för invånarna, säger Johan Rydell, avtalsansvarig på Avarn Security.

Johan Rydell, avtalsansvarig, Avarn Security
E-post johan.rydell@avarnsecurity.com