Mobila ordningsvakter arbetar för ett tryggare och säkrare Stockholm.

​Stockholms stad förlänger avtalet med Avarn Security gällande mobila ordningsvakter

När uppdraget startade i mars 2018 arbetade arton handplockade ordningsvakter åt Stockholms stad för att bidra till ett tryggare och säkrare Stockholm. Nu arbetar fler än hundra ordningsvakter i uppdraget som nu förlängs i tre år, med möjlighet till förlängning ytterligare ett år.

– Vi är väldigt stolta över det fina arbete som våra medarbetare gör varje dag i uppdraget åt Stockholms stad och är glada att staden efter en tuff upphandling med tydliga krav på kvalitet nu väljer att förlänga uppdraget i ytterligare tre år, säger David Larsson, VD på Avarn Security.

Fler än 80 000 åtgärder

De mobila ordningsvakterna i uppdraget åt Stockholm stad arbetar förebyggande och trygghetsskapande i samverkan med polis och andra samhällsfunktioner för att minska förekomsten av ordningsstörningar i stadens offentliga miljöer. Under 2019 genomförde ordningsvakterna i uppdraget fler än 82 000 trygghetsskapande åtgärder.

Patrik Ahlforn på Avarn Security är ansvarig för avdelning ordning i Stockholm och även avtalsansvarig för uppdraget åt Stockholms stad. Han berättar att det är ett unikt uppdrag som Avarn Security tillsammans med Stockholms stad har byggt upp från grunden. Det goda resultatet bygger bland annat på ett nära samarbete med staden och en stor förståelse för uppdragets komplexitet och de krav som finns på bland annat utbildning, arbetsmiljö, ledning och uppföljning.

–Det förnyade förtroendet är ett kvitto på vår kompetens inom segment ordningsvakter och befäster vår roll som en ledande leverantör av ordningsvaktstjänster. Jag är glad över resan som uppdraget och våra medarbetare har gjort och vi ser fram emot att fortsätta utveckla uppdraget tillsammans med staden för att verka för ett tryggt och säkert Stockholm för alla, avslutar Patrik Ahlforn.

Patrik Ahlforn, avdelningschef ordningsvakter och avtalsansvarig för uppdraget på Avarn Security
Mejl: patrik.ahlforn@avarnsecurity.com