Premiär för Garants nya vego-serie

Premiär för Garants nya vego-serie

Varumärket Garant lanserar fyra olika vegetariska, helt veganska djupfrysta produkter. Fokus vid framtagandet av nya vego-serien har varit smak och naturlighet.

Grönkålsbites, Broccolipuckar, Chilibites och Morots- & Ingefärsbollar är namnen på Garants vegetariska nyheter, som dessutom är glutenfria.

– Vi har valt att bara ha ett fåtal ingredienser i produkterna eftersom de är så smakrika i sig. Vår ambition har varit att produkterna ska vara så enkla och naturliga att man ska kunna tillaga dem från grunden helt på egen hand, säger Helena Nyqvist, inköpare för djupfrysta varor på Axfood/Garant.

De djupfrysta vego-produkterna går utmärkt att steka och kan ätas som protein istället för kött eller fisk. De är också goda att dippa i salsa eller annan dippsås. Med stor sannolikhet kommer det ytterligare produkter i vego-serien, som heter Hej Vego!

Huvudingrediens i alla Garants vego-produkter är ekologiska kikärtor. Grönkålsbites är smaksatta med ärtor, bondbönor och quinoa, Broccolipuckarna med bondbönor och gojibär, Chilibites innehåller paprika och kidneybönor och Morots- & Ingefärsbollar är smaksatta med zucchini och äpple. Produktionen sker i Sverige.

De fyra nya produkterna kommer att finnas i Willys, Hemköps och Tempos butiker runt om i Sverige.

Läs mer på www.tyckomgarant.se/vego

För mera information kontakta:
Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, telefon0702-89 89 83