Azets köper KMD Perspektiv

Azets har ingått avtal om köp av lönehanteringslösningen KMD Perspektiv av KMD i Danmark. Azets tar över befintliga kunder och berörda medarbetare flyttar över till Azets. Uppköpet innebär att Azets får en rad nya, stora kunder som i sin tur får tillgång till fler tjänster inom lön och HR.

Azets är glada över att kunna tillkännage köpet av lönehanteringslösningen KMD Perspektiv och möjligheten att satsa fullt ut på lösningar som passar strategiskt in i företagets portfölj.

Azets arbetar i alla de vanligare ERP-, löne- och HR-systemen men har också egna systemlösningar. Med förvärvet av KMD Perspektiv kan Azets framöver erbjuda ett komplett paket med lönetjänster där det ingår tidsregistrering, reseräkningar och en rad andra funktioner som särskilt riktas mot större företag.

- KMD Perspektiv-lösningen hanterar data från verksamhetens lön och HR, som är vår kärnverksamhet, vilket gör att KMD Perspektiv matchar oss perfekt. Därför ser vi också fram emot att få hälsa både medarbetare och kunder välkomna, säger June Mejlgaard Jensen som är vd för Azets i Danmark och Sverige.

På KMD är man också nöjda över att ha hittat rätt partner för att ta Perspektiv-lösningen vidare.

- Azets kommer framöver att fokusera på Perspektiv-lösningen, vilket kommer att gynna kunderna eftersom de möts av både det välkända KMD-teamet och de nya Azets-kollegorna. Samtidigt kommer vi på KMD att fokusera mer på våra övriga lösningar, säger Bjarki Björnsson, områdeschef på KMD.

KMD har levererat sin lönehanteringslösning under många år, men väljer nu att framöver satsa mer på företagets övriga lösningar för privata och offentliga kunder.

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning