Åsa Andorff, affärsområdeschef för Azets redovisningsverksamhet.

Åsa Andorff ny affärsområdeschef för Azets redovisningsverksamhet

Åsa Andorff är ny affärsområdeschef för Azets redovisningsverksamhet. Samtidigt blir Christian Hoinard, tidigare affärsområdeschef, Growth Director i syfte att stödja företagets ambitiösa tillväxtmål.

Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster, har utsett Åsa Andorff till ny affärsområdeschef för sin redovisningsverksamhet.

Tidigare var Åsa vertikalchef på Azets och ansvarade för en stor del av bolagets redovisningskunder. Åsa har många års erfarenhet av ledarskap inom förändringsarbete, strategisk försäljning och affärsmannaskap från sina tidigare roller, bland annat inom techbranschen.

- Efter fem år på Azets i olika chefspositioner känns det som ett naturligt nästa steg att bli affärsområdeschef. Det som lockar mig mest är potentialen att vidareutveckla Azets affär samt att fortsätta vårt redan påbörjade arbete kring digitalisering och vårt unika kunderbjudande. Jag är inte rädd för att utmana mig själv och mina medarbetare för att driva oss framåt. Att utveckla och utvecklas tillsammans med Azets, Azets kunder och Azets medarbetare är något som inspirerar och motiverar mig mycket, säger Åsa Andorff.

- Jag känner mig trygg med Åsa som ny affärsområdeschef för vår redovisningsenhet. Efter fem år som vertikalchef känner Åsa vår verksamhet väl och jag välkomnar henne till den svenska ledningsgruppen. Hon är en omtyckt och ambitiös kollega med stort kundfokus som genom åren har visat att hon kan nå högt ställda mål. Jag önskar Åsa lycka till i sin nya roll, säger June Mejlgaard Jensen, vd för Azets i Sverige och Danmark.

Åsa Andorff efterträder Christian Hoinard som istället tar sig an rollen som Growth Director, en ny roll inom företaget.

- Azets är på en spännande resa och vi satsar mycket på tillväxt. Jag är glad att Christian tar sig an rollen som Growth Director där han kommer ha 100% fokus på tillväxt, både organisk tillväxt och genom uppköp. Vi har en stor potential på marknaden som vi ska utnyttja. Azets har många möjligheter, inte minst över landsgränserna och vad gäller fler erbjudanden till våra kunder, säger June Mejlgaard Jensen.

- Jag glädjer mig mycket åt min nya roll där jag ska hjälpa till att realisera Azets potential. Jag kommer stödja utvecklingen av Azets som en stark partner till våra kunder samtidigt som jag bidrar till fler möjligheter till affärer och företagsförvärv. Det är kul att vara en del av en framgångsrik verksamhet som växer och det är utvecklande för alla våra medarbetare. Den resan vill jag fortsätta att driva på, säger Christian Hoinard.