Åsa Eschricht Jonsson ny chef för Azets HR- och löneverksamhet

Åsa Eschricht Jonsson ny chef för Azets HR- och löneverksamhet

Åsa Eschricht Jonsson är ny affärsområdeschef för Azets HR- och löneverksamhet.
- Åsa är den person som kan ta Azets affärsområde till nästa nivå både vad gäller tillväxt, affärsutveckling och ledarskap, säger June Mejlgaard Jensen, vd för Azets i Sverige och Danmark.

Åsa Eschricht Jonsson har tillträtt tjänsten som affärsområdeschef för outsourcingleverantören Azets HR- och löneverksamhet. Åsa har mer än 25 års erfarenhet av ledarskap och har i många år arbetat med utveckling av lösningar och erbjudanden i konsultverksamheter inom lön och HR. Senast kommer Åsa från CGI där hon var Director HRM Consulting och dessförinnan arbetade Åsa bland annat på Bluegarden.

- Vi är glada att hälsa Åsa välkommen till Azets! Åsa har mycket gedigen erfarenhet av ledarskap och är en kompetent “people manager” som förstår att våra medarbetare är nyckeln för att vi ska lyckas, säger June Mejlgaard Jensen, vd för Azets i Sverige och Danmark.

- Åsa är van vid att driva växande konsultverksamheter med fokus på kunder och medarbetare. Hon har dessutom arbetat med internationella kunder och har stor erfarenhet av IT och processer som är en viktig del av vår vardag. Sammantaget tror vi att Åsa är den person som kan ta Azets HR- och löneverksamhet till nästa nivå både vad gäller tillväxt, affärsutveckling och ledarskap, fortsätter Mejlgaard Jensen.

- Jag lockades av Azets styrka på marknaden med sin bredd av tjänster, stora variation av kunder och nordiska närvaro, säger Åsa Eschricht Jonsson. Med min långa erfarenhet av HR- och löneområdet tror jag att jag kan bidra till Azets tillväxt och utveckling av erbjudandena. Min förhoppning är att Azets duktiga medarbetare ska fortsätta att utvecklas och trivas på Azets. Jag är van att leda konsultverksamheter i en föränderlig värld och det kommer väl till pass på Azets.

- Genom mina många år i branschen har jag sett Azets på avstånd och förstått att det är ett företag med sund företagskultur med ett stort kundfokus. Efter min korta tid här ser jag att det finns en positiv anda och öppenhet där balans och hållbarhet för medarbetarna är viktiga. Bland annat arbetar Azets med FranklinCoveys De 7 goda vanorna på ett sätt som genomsyrar kulturen och erbjuder medarbetare flexibla lösningar vad gäller hemarbete genom ett koncept som heter Smarter Working. Det tilltalar mig mycket, avslutar Eschricht Jonsson.

June Mejlgaard Jensen, VD, tel +45 40 11 02 96, june.mejlgaard.jensen@azets.com
Åsa Eschricht Jonsson, Business Area Director Payroll & HR, tel +46 10 457 50 00, asa.eschricht.jonsson@azets.com

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på http://www.azets.se/

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning