Anneli Glimmerdahl, Head of Technology & IT på Azets i Sverige.

Anneli Glimmerdahl har börjat som Head of Technology & IT på Azets

Anneli Glimmerdahl har rekryterats till Azets som Head of Technology & IT. Anneli kommer närmast från PwC och har arbetat många år inom Atea.

Anneli Glimmerdahl har tillträtt tjänsten som Head of Technology & IT hos Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster.

Anneli startade sin karriär som ekonom, men har alltid känt sig hemma i IT-världen. Hon har en lång bakgrund inom Atea i olika positioner och kommer närmast från PwC.

- Jag har arbetat med IT och teknologi mer eller mindre i hela mitt yrkesliv. Ofta som ledare där jag levererat olika tjänster, både ut mot kund och gentemot medarbetare. Jag har till exempel ansvarat för outsourcing av IT, supporthantering, drift, förvaltning och utveckling, säger Anneli Glimmerdahl.

- Anneli är ambitiös och målinriktad med en mycket bred och gedigen erfarenhet av många olika områden inom teknologi. Det tillsammans med hennes bakgrund inom ekonomi gör att Anneli pratar både våra kunders och medarbetares språk och hon vet vad som krävs för att skapa värde i verksamheten och i tjänsterna, säger June Mejlgaard Jensen, vd för Azets i Sverige och Danmark.

- För mig är det viktigt att företaget jag arbetar på har en vision och värderingar som jag kan stå bakom och som jag brinner för. Så är det på Azets. Azets är ett väldigt kundfokuserat och snabbfotat företag med nära till beslut. Det tilltalar mig och det känns jättekul att vara på plats, säger Anneli.

Anneli fortsätter:

- Jag vill skapa en IT som samverkar med verksamheten och där vi tillsammans bygger teknologier som skapar värde för kunder och medarbetare. Jag vill bygga ett helthetstänk där man får med alla på företaget på resan och där alla förstår varför vi gör vad vid gör. Jag ser också framemot att få samarbeta med Azets i de andra länderna där vi är verksamma.

- Anneli är precis den vi sökte och hon får en roll som är central för Azets verksamhet. Hon blir en bra sparringpartner i ledningsgruppen och Anneli kommer bidra till att utveckla Azets ytterligare, avslutar June Mejlgaard Jensen.

June Mejlgaard Jensen, VD, tel +45 40 11 02 96, june.mejlgaard.jensen@azets.com

Anneli Glimmerdahl, Head of Technology & IT, tel 076-117 84 79, anneli.glimmerdahl@azets.com

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på http://www.azets.se/

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning