Gå direkt till innehåll
Azets 7.000 medarbetare stödjer FN:s Världshavsdag med  Azets Plastic Pick-Up Day

Pressmeddelande -

Azets 7.000 medarbetare stödjer FN:s Världshavsdag med Azets Plastic Pick-Up Day

Azets och Plastic Oceans Europe inleder samarbete för att minska och undvika plastföroreningar genom att lansera den första europeiska “Azets Plastic Pick-Up Day” och uppmärksammar samtidigt FN:s Världshavsdag den 8 juni.

Azets Plastic Pick-Up Day har initierats av Azets välgörenhetsstiftelse Azets 4 Kids och den internationella ideella organisationen Plastic Oceans Europe. Genom Azets Plastic Pick-Up Day kommer Azets 7.000 medarbetare runt om i Europa hjälpa till att rensa sitt närområde från plastföroreningar den 8 juni 2022, på FN:s Världhavsdag.

Azets Plastic Pick-Up Day är Azets 4 Kids första koncernövergripande projekt över Azets nätverk med mer än 165 kontor i Storbritannien, Danmark, Estland, Finland, Norge, Rumänien och Sverige.

Plastic Oceans är en internationell ideell organisation som fokuserar på att stoppa plastföroreningar och främja hållbara samhällen över hela världen. Genom program inom utbildning, aktivism, opinionsbildning och vetenskap arbetar Plastic Oceans för att inspirera till förändringar i konsumentbeteende, företagspraxis och politik.

Plastic Oceans Europe hjälper Azets 4 Kids att organisera Azets Plastic Pick-Up Day samt ger värdefulla insikter om plastföroreningar och tips om hur Azets kan bli en mer hållbar verksamhet.

Azets Plastic Pick-Up Day uppmärksammar FN:s Världshavsdag den 8 juni 2022, vilket i år

lyfter fram temat “Revitalisation: Collective Action for the Ocean”. Av de 380 miljoner ton plast som produceras varje år i världen visar rapporter att upp till 50 % är för engångsändamål.

Det uppskattas att mer än 10 miljoner ton plast dumpas i våra hav varje år, med allvarliga långsiktiga effekter på det marina djurlivet och miljön.

Chris Horne, koncernchef på Azets, säger: "Jag är stolt över att leda detta koncernövergripande projekt - det första av många – som samlar alla våra 7.000 medarbetare, deras familjer och vänner för att bidra till att öka medvetenheten om plastföroreningar. Genom vår stiftelse Azets 4 Kids hjälper vi till att skapa en positiv framtid för unga människor över hela Europa, med fokus på att bekämpa de förödande effekterna av klimatförändringar och miljöförstöring.

Genom vårt partnerskap med Plastic Oceans och lanseringen av Azets Plastic Pick-Up Day hoppas vi kunna belysa vikten av havsbevarande och hållbar konsumtion samtidigt som vi tar proaktiva steg för att bli en mer hållbar verksamhet.”

Andrea Torres Saa, Regional Director för Plastic Oceans i Europa, säger: "Vi är glada över att arbeta i partnerskap med Azets 4 Kids och lansera den första årliga Azets Plastic Pick-Up Day. Utbildning är en av våra grundstenar och vi är mycket glada över att dela detta mål med Azets, eftersom vi tror att vi genom utbildning av framtida generationer planterar frön för att förändra världen.”

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på http://www.azets.se/

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning