​Azets öppnar hjälplinje för företag som drabbas av coronakrisen

Många företag drabbas hårt av coronapandemins konsekvenser. Azets har öppnat en hjälplinje för att bistå med rådgivning och praktisk hjälp.

I kölvattnet av coronavirusets snabba framfart påverkas de flesta företag negativt, direkt eller indirekt. Många företag tvingas tyvärr till drastiska lösningar. Något som Azets, den ledande nordiska leverantören av rådgivning och outsourcingtjänster inom ekonomi och lön/HR, märker mycket av.

De senaste veckorna har företaget blivit kontaktat av många företag som tampas med ekonomiska utmaningar. Intresset för Azets kostnadsfria webinarier har varit enormt stort bland både kunder och övriga företag. Behovet av att lära sig mer om regeringens stödpaket, korttidsarbete och likviditetsplanering har varit omfattande. För att underlätta för dessa företag har Azets därför valt att att starta en hjälplinje dit företagen kan höra av sig med sina frågor.

- Våra medarbetare har kompetensen att hjälpa dessa företag och vi kan underlätta för företagen genom att finnas tillgängliga. Det är viktigt att företagen får råd och stöd tidigt för att till exempel kunna tillgodogöra sig regeringens stödpaket. Det är vår förhoppning att Azets hjälplinje gör skillnad, säger Anders Fryxell, vd på Azets i Sverige.

För att komma i kontakt med Azets hjälplinje:

Chat på www.azets.se/helpline

Epost helpline.se@azets.com

För frågor om Azets hjälplinje kontakta:

Anders Fryxell, vd Azets Insight AB, tel 0709-21 43 82, anders.fryxell@azets.com

Helena Malmström, marknadschef Azets Insight AB, tel 0709-79 61 01, helena.malmstrom@azets.com

www.azets.se/helpline