Jeremy Fearnley, Group Head of M&A på Azets

Azets utser M&A-chef för koncernen

Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster, har utsett Jeremy Fearnley till “Group Head of Mergers & Acquisitions” för att leda arbetet med fusioner och förvärv i Norden och Storbritannien.

Azets, en av Europas största konsultbyråer och outsourcingleverantörer inom ekonomi, lön och HR med ca 120 000 kunder, är glada att meddela att Jeremy Fearnley rekryterats till koncernens chef för Mergers & Acquisitions (M&A). I sin roll kommer Fearnley att ansvara för alla fusioner och förvärv för Azets i Storbritannien och Norden.

Jeremy Fearnley har lång erfarenhet av M&A-arbete i ledande ställning och har varit rådgivare vid komplexa transaktioner i mångmiljonklassen. Han har gjort karriär som affärsrådgivare inom företagsfinansiering på ett av ”Big 4”-revisionsbolagen, där han arbetade i Storbritannien och Asien, bland annat fem år på posten som M&A-chef i Hongkong. Under den här tiden skaffade sig Fearnley bred erfarenhet genom att arbeta med en mängd olika transaktioner inom förvärv, avyttringar, kapitalanskaffning och riskkapital-affärer.

Önskan om att bygga upp en verksamhet förde Jeremy Fearnley till Equiom, ett internationellt konsultbolag. Där har han de senaste sex åren levererat tillväxt genom förvärv och lett koncernens arbete med internationell expansion i rollen som Global Head of Strategy and M&A.

Som M&A-chef på Azets kommer Jeremy Fearnley att fokusera på fortsatt geografisk expansion och förvärv av kompletterande bolag av hög kvalitet.

Jeremy Fearnley, Group Head of M&A på Azets: ”Jag är glad över att komma till Azets vid en tid då företaget växer kraftigt och jag ser fram emot ett nära samarbete med våra ledare för att hitta olika sätt att komplettera vårt unika marknadserbjudande. Azets kommer stärka sin marknadsposition genom att förvärva bolag som delar vår vision om kompetensutveckling, enastående serviceerbjudanden och innovationskultur.

Chris Horne, Azets koncernchef: “Jeremy är ett fantastiskt tillskott till Azets och vi är väldigt glada över att kunna välkomna en person med hans erfarenhet och anseende. Han är en erkänt skicklig M&A-chef och rekryteringen ligger helt rätt i tiden för Azets fortsatta expansion, där målet är att öka intäkterna med 50 procent under de kommande fem åren. Här är förvärvad tillväxt en viktig del.”

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på http://www.azets.se/

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning