Erika Wadstedt, koncernredovisningschef på OK ekonomisk förening

OK ekonomisk förening framtidssäkrar ekonomifunktionen

OK ekonomisk förening har valt Azets i sin upphandling av outsourcade ekonomitjänster. - Vi valde Azets för vi behöver en långsiktig samarbetspartner som proaktivt och kontinuerligt driver förbättringar, säger Erika Wadstedt, koncernredovisningschef på OK ekonomisk förening.

Vid årsskiftet valde OK ekonomisk förening att genomföra en förnyad upphandling av outsourcade ekonomitjänster. Föreningen efterfrågade ett långsiktigt partnerskap med en leverantör som sköter redovisning, rapportering, finansiell controlling och har en gedigen ekonomikompetens för fastighetsbolag samt koncernredovisning.

Valet föll på Azets. I mars inleddes samarbetet och driftstart ägde rum i början av maj.

- Vi valde Azets för de erbjuder en helhetslösning inom ekonomi, fastighets- och koncernredovisning samtidigt som de kan vara en långsiktig samarbetspartner som proaktivt och kontinuerligt driver förbättringar med digitalisering som utgångspunkt. Vi ser en stor potential och vilja hos Azets att utvecklas tillsammans med oss, säger Erika Wadstedt, koncernredovisningschef på OK ekonomisk förening.

- Jag är väldigt glad och stolt över att OK ekonomisk förening valt att inleda detta partnerskap med oss. Det är ännu ett bevis på att vi lyckas erbjuda helhetslösningar inom hela ekonomiområdet som skapar värde för bolag i den här storleken. Med OK ekonomisk förening får vi en ny strategisk kund som vi har för avsikt att ha ett långt och fruktsamt samarbete med, säger June Mejlgaard Jensen, vd på Azets i Sverige och Danmark.

- OK ekonomisk förening hade redan en outsourcad lösning sen tidigare, men vi märker annars att allt fler företag hör av sig till oss sedan pandemin blev verklighet. Företagen efterfrågar skalbara och kostnadseffektiva lösningar till deras ekonomi- och lönefunktioner för att stå bättre rustade och då är Azets outsourcingerbjudande ett väldigt tryggt alternativ, fortsätter Mejlgaard Jensen.

- Det finns en framåtanda hos Azets och de har lång erfarenhet av att bygga kvalitets- och kompetenssäkrade ekonomifunktioner. Vi ser fram emot den fortsatta resan tillsammans med Azets, avslutar Erika Wadstedt.

För mer information, kontakta:

June Mejlgaard Jensen, VD, Azets Insight AB, tel +45 40 11 02 96, june.mejlgaard.jensen@azets.com

Erika Wadstedt, koncernredovisningschef, OK ekonomisk förening, tel 08-507 149 16, erika.wadstedt@ok.se

Om OK ekonomisk förening

OK ekonomisk förening är ett medlemsägt företag med cirka 750 000 medlemmar som tillsammans hel- eller deläger en rad verksamheter inom mobilitet och energi. En av dessa verksamheter är OKQ8 Scandinavia, som föreningen äger till 50 procent. Den övriga affärsverksamheten består bland annat av fastigheter, förlagsverksamhet, ett greentech-bolag, pelletstillverkning samt ett IT-konsultbolag. Läs mer

Om Azets

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. | Outsourcing | Interim | Rådgivning Läs mer