Stefan Ingelgård, Head of Technology på Azets Insight AB.

Stefan Ingelgård - affärsområdeschef för Technology på Azets

Stefan Ingelgård har rekryterats till Azets. Med anställningen av Stefan Ingelgård introducerar Azets ett nytt affärsområde, Azets Technology. Satsningen på det nya affärsområdet innebär att Azets breddar produktportföljen, förtydligar partnerstrategin och stärker erbjudandet till kund vad gäller IT- och teknikkompetens.

Azets har i mer än 15 år levererat tjänster inom redovisning, lön och HR i Norden. Nu etablerar företaget ett nytt affärsområde, Azets Technology.

- Vi introducerar nu ett nytt affärsområde som kommer bidra till Azets intäkter och lönsamhetsutveckling och som kompletterar resten av affären, säger Anders Fryxell, vd på Azets. Vi skapar fokus kring vikten av att se system och teknologi som en affärskritisk funktion till våra kunder.

Stefan Ingelgård har fått uppdraget att leda Azets nya affärsområde. Tidigare har Stefan bland annat arbetat som CIO på Kronans Apotek med att utveckla IT-enheten samt på Connecta som försäljningschef och IT- Management konsult.

- Stefan Ingelgård är en erfaren IT-ledare med erfarenhet från IT-strategi, komplexa förändringsarbeten, affärsutveckling och försäljning. Han kan dessutom vår systemplattform och har arbetat med outsourcing och konsultverksamhet, vilket gör honom mycket passande i rollen, säger Anders Fryxell.

- Jag har suttit som köpare på Azets kundsida och tror på företaget, säger Stefan Ingelgård. Uppdraget är stort och komplext och jag tror det finns stor potential att göra skillnad, vilket passar mig bra. Det finns mycket kunskap och kompetens bland Azets personal som våra kunder behöver. Rådgivning inom IT-frågor blir en allt viktigare del av kundernas administrativa processer, vilket vi kommer bidra med. Vi kommer också bredda vår produktportfölj med programvaruförsäljning till nya och befintliga kunder och vi kommer bli bättre på att jobba med våra partners i vårt erbjudande till kund.

Stefan Ingelgård tillträdde sin nya tjänst i november.

För mer information kontakta

Anders Fryxell, vd Azets Insight AB, tel 0709-21 43 82, anders.fryxell@azets.com

Stefan Ingelgård, Head of Technology Azets Insight AB, tel 0705-95 81 07, stefan.ingelgard@azets.com

Azets är en ledande nordisk leverantör av rådgivning och outsourcingtjänster inom redovisning, lön och HR. Azets har 22.000 kunder och 2.800 anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Rumänien. I Sverige finns vi i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö och har 330 anställda med en omsättning på 330 miljoner kronor. Läs mer på www.azets.se

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning