Gå direkt till innehåll
Magnus Lindqvist, Azets, Ann-Charlotte Sammer, Azets, Anna Andersson, Telenor Sverige, Guy Ridley, Telenor Sverige, Katarina Stenbock, Telenor Sverige, Anders Fryxell, Azets, Ulrika Scheffer, Azets och och Kaaren Hilsen, Telenor Sverige.

Telenor Sverige bygger framtidens ekonomifunktion med Azets

Outsourcingleverantören av ekonomitjänster, Azets Insight (tidigare Visma Services), har vunnit en storaffär med Telenor Sverige AB. Azets kommer utgöra delar av Telenor Sverige AB:s ekonomifunktion med ansvar för redovisning, leverantörsfakturahantering, kassahantering samt delar av kundreskontran. Projektet startar omgående.

I februari gick Telenor Sverige AB ut i en upphandling i syfte att hitta en ny outsourcingleverantör gällande ekonomitjänster. Bolaget efterfrågade en partner som kan driva en ständig utveckling av ekonomifunktionen. Valet föll på Azets.

- Vi är stolta och glada att Telenor Sverige ger oss detta förtroende efter en omfattande upphandling i konkurrens med flera aktörer på marknaden. Vi har en god förståelse för vilka behov som finns och genom våra erfarenheter från likasinnade kunder känner jag mig trygg att vi blir den proaktiva partner som Telenor Sverige efterfrågar, säger Anders Fryxell, vd på Azets Insight AB.

Azets kommer utgöra delar av Telenor Sverige AB:s ekonomifunktion med ansvar för redovisning, leverantörsfakturahantering, kassahantering samt delar av kundreskontran. Projektet startar omgående med bemanning från Azets i Sverige och Rumänien med leverans av de första tjänsterna i augusti.

- Med Azets etablerar vi en relation som bygger på ett proaktivt partnerskap snarare än den traditionella kund/leverantörsmodellen. Tillsammans kommer vi driva ständiga förbättringar av ekonomiprocesserna genom till exempel automation och nearshoring av arbetsuppgifter. Vårt mål är att få en ekonomifunktion som är mer anpassningsbar efter förändringar i omvärlden samtidigt som den levererar med högre kvalitet till en lägre kostnad jämfört med om vi skulle hantera allt själva, säger Anna Andersson, Head of Financial Performance & Control på Telenor Sverige.

- Med Azets bygger Telenor Sverige en framtidssäkrad ekonomifunktion som möter kraven på utveckling och som tar modern teknologi i anspråk. Azets kommer driva utvecklingen av Telenors ekonomifunktion för att möta framtidens krav, både vad gäller att effektivisera processer och sänka kostnader, men också vad gäller att öka det värdeskapande arbetet inom ekonomifunktionen. Vi ser fram emot samarbetet, avslutar Anders Fryxell.

Bildtext
Från vänster till höger: Magnus Lindqvist, Service Delivery Manager Azets Insight AB, Ann-Charlotte Sammer, Senior Sales Azets Insight AB, Anna Andersson, Head of Financial Perfomance & Control Telenor Sverige AB, Guy Ridley, Sourcing Manager Telenor Sverige AB, Katarina Stenbock, Manager Business Performance Management Operations Telenor Sverige AB, Anders Fryxell, vd Azets Insight AB, Ulrika Scheffer, projektledare Azets Insight AB och Kaaren Hilsen, CFO Telenor Sverige AB.

För mer information, kontakta
Anders Fryxell, vd Azets Insight AB, tel 0709-21 43 82, anders.fryxell@azets.net
Anna Andersson, Head of Financial Performance & Control, Telenor Sverige AB, tel 0734-41 73 54, anna.x.andersson@telenor.se

Azets Insight AB (tidigare Visma Services AB) utvecklar den moderna ekonomi- och lönefunktionen. Vi är en ledande nordisk leverantör av outsourcingtjänster inom redovisning, lön, HR och finansiell rådgivning. Azets har 22.000 kunder och 2.500 anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Rumänien. I Sverige finns vi i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö och har 350 anställda med en omsättning på 350 miljoner kronor. www.azets.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. Telenor Sverige har idag (Q4-2016) cirka 2,6 miljoner mobilabonnenter, cirka 650 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 13 miljarder kronor (2016) och har cirka 1600 anställda. www.telenor.se

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning