Christina Ståhl, CEO, Bagaren och Kocken Group

Bagaren och Kocken på plats i nya lokaler och rustade för Black Friday och julhandeln

De senaste årens kraftfulla tillväxt har medfört behov av större lager- och kontorsytor. Under hösten har Bagaren och Kocken flyttat till dubbelt så stora lokaler och är nu redo att ta sig an årets mest intensiva period – Black Week och julen.

Efter en nästan dubblerad omsättning mellan 2019 till 2020 och en fortsatt stark tillväxt under 2021 har Bagaren och Kockens behov av större lager- och kontorsutrymme eskalerat i allt snabbare takt. Det nya lagret i Torslanda i Göteborg är på cirka 16 000 kvadratmeter, vilket är nära en fördubbling mot tidigare.

– Flytten har varit direkt nödvändig för att vi ska kunna ta hand om ett växande sortiment, personalstyrka och försäljning, berättar VD Christina Ståhl. – Tack vare en imponerande insats av vår logistikpersonal har vi lyckats flytta över 25 000 produkter till våra nya lagerlokaler i utsatt tid och utan kundpåverkan. Med allt på plats står vi nu starka och är redo att ta oss an Black Friday och julhandeln, fortsätter Christina.

Precis som tidigare fortsätter Bagaren och Kocken att hålla ihop sin lager- och kontorsverksamhet på en och samma plats. Som en effekt av företagets goda tillväxt och som ett nytt kliv framåt i strävan att positionera sig som Nordens främsta e-handelsaktör inom köksmaskiner och köksredskap, har det även ställts krav på större lokaler för tjänstemannasidan.

– Som en effekt av vår fina tillväxt och vårt fortsatta positioneringsarbete har vi rekryterat starkt även på tjänstemannasidan, berättar Christina Ståhl. Vi kommer förstärka organisationen även framåt och ser fram emot att välkomna nya kollegor till vårt redan sammansvetsade gäng, fortsätter hon.

På frågan om varutillgång under julen och om man ska vara orolig över att inte få tag på julklappar i år svarar Christina Ståhl:

– Vi har varit ute i mycket god tid för att säkra våra volymer. Som det ser ut nu har vi bra tillgång på varor och vi kommer definitivt ha julklappar att sälja under november och december. Samtidigt förväntar vi oss hög efterfrågan på populära produkter, så som kund bör man inte vänta till sista sekund.

– Vi är peppade för att julsäsongen äntligen är här. Vi ser fram emot att kunna bidra till köksglädje i hela Norden och hjälpa våra kunder att lyckas och ha kul i köket, avslutar Christina Ståhl.

För mer information vänligen kontakta,
        Christina Ståhl, CEO Bagaren och Kocken, christina.stahl@bagarenochkocken.se

Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande e-handlare inom köksmaskiner, köksredskap och hushållsrobotar. Omsättningen för hela Bagaren och Kocken AB uppgick 2020 till 931,9 MSEK. Genom nätbutikerna och varumärkena Bagaren och Kocken, KitchenOne och Robotexperten når företaget hushålls- och köksentusiaster i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bagaren och Kocken strävar efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen. Läs mer på www.bagarenochkocken.se