Rockklassiker auktionerar ut motorcykel till förmån för MusikBojen

Rockklassiker auktionerar ut en specialbyggd motorcykel där varenda krona går oavkortat till välgörenhetsorganisationen MusikBojen. Rockklassiker har ett långt samarbete med MusikBojen och skänker motorcykeln i samband med deras 5-års jubileum.

Motorcykeln är en Triump Thunderbird från 1957 och är custombyggd åt Rockklassiker av multikonstnären Jonas ”Lazy Joe” Henriksson. Jonas är känd för sitt skapande och har bland annat målat gitarrer till rockbandet Europe. Motorcykeln är iögonfallande och har använts som inredningsdetalj i Rockklassikers lokaler och har provsuttits av en lång rad kända rockstjärnor.

- Sedan MusikBojens start för drygt 5 år sedan har Bauer Media varit en mycket viktig och uppskattad samarbetspartner. Kraften i musik har förenat våra två organisationer. Bauer Medias engagemang för att stödja MusikBojens arbete att med hjälp av musikterapi hjälpa barn och unga att bearbeta psykiska, sociala och fysiska problem, har alltid varit väldigt uppmuntrande för oss. Samarbetet har fördjupats och utvecklats under dessa år och när vi nu återigen kommer att göra en ny, stor aktivitet tillsammans vill vi tacka för ett väldigt fint samarbete, säger Per Rosvall, medgrundare till stiftelsen MusikBojen

Bud på motorcykeln kan läggas på Tradera - länk till auktionen.

Om MusikBojen

MusikBojen
är Sveriges enda välgörenhetsorganisation för musikterapi. Stiftelsen MusikBojen verkar för att göra musikterapi tillgänglig som behandlingsform för barn och unga i Sverige som lider av psykiska, sociala eller fysiska svårigheter.