Foto: MusikBojen

Max Martin donerar gitarr till Rockklassikers auktion till förmån för MusikBojen

Rockklassiker stödjer MusikBojen som är en ideell organisation som hjälper barn och ungdomar med musikterapi. Vi älskar alla musik och det är fantastiskt hur musiken kan spegla våra känslor genom hela livet. Musik är ett kraftfullt verktyg för terapeutisk verksamhet som passar många barn och unga.

Tillsammans skapar Rockklassiker och MusikBojen en kampanj under hela maj. I Rockklassiker kommer vi få träffa terapeuter, artister och få höra flera uttala sig hur MusikBojen hjälper barn och unga. Dessutom samlar Rockklassiker in pengar till MusikBojen genom att auktionera ut en gitarr signerad av världsartisten Zakk Wylde.

-Vi på Bauer Media har samarbetat med MusikBojen sedan de grundades och följt deras viktiga arbete för barn och ungdomar. Nu känns det fantastiskt att kunna fördjupa samarbetet och mer publikt och uppmärksamma MusikBojen hos våra lyssnare genom denna fina kampanj och auktion, säger Daillou Axelsson, produktchef för Rockklassiker.

Gitarren är en Gibson Les Paul Zakk Wylde signaturmodell. Handgjord av Gibsons Custom Shop och dessutom signerad av Ozzy Osbourne’s gitarrist och grundaren av Black Label Society - Zakk Wylde.

Gitarren är skänkt av MusikBojens medgrundare Max Martin och auktioneras ut av Rockklassiker där pengarna går oavkortat till MusikBojen.

Här kan du läsa mer om auktionen eller ge ett bud på gitarren!