Rockklassikers auktion inbringade 86.500 kronor till MusikBojen

Rockklassikers auktion inbringade 86.500 kronor till MusikBojen

Under maj månad har Rockklassiker uppmärksammat MusikBojen. Både genom inslag i radion, sociala kanaler och med auktion av en exklusiv Gibson Les Paul Zakk Wylde signaturmodell.

Tillsammans har Rockklassiker och MusikBojen drivit en kampanj för att uppmärksamma lyssnarna om musikterapi och vilka fina effekter det har hos barn och ungdomar. Lyssnarna har fått ta dela av intervjuer med terapeuter, artister och ambassadörer från MusikBojen. Som krona på hela kampanjen har Rockklassikers lyssnare kunnat följa budgivningen av den exklusiva gitarren som är donerad av Max Martin.

Gitarren klubbades för 86.500 kronor, Rockklassiker ringde upp Lennart Laurén som blev högsta budgivare och därmed ägare av gitarren:

- Jag kommer att ge bort den till min son som är väldigt intresserad av musik, skriver egna låtar och sånt, jag tycker att det är en väldigt rolig grej att göra, berättar Lennart

Pengarna går oavkortat till MusikBojen och deras fina arbete med musikterapi för barn och ungdomar.