Bäst för andra året i rad - BDO drar ifrån i Svenskt Kvalitetsindex

Idag publiceras Svenskt Kvalitetsindex (SKI) undersökning om kundnöjdhet bland Sveriges revisions- och rådgivningsbyråer. För andra året i rad toppar BDO listan och har i år dessutom markant ökat marginalen till andraplatsen.

BDO har utöver det högsta sammanslagda nöjdhetsbetyget också fått bästa betyg i upplevd produkt- och servicekvalitet, image samt prisvärdhet.

- Det är ingen slump att vi höjer vårt betyg varje år. Våra kunder har mycket höga förväntningar på oss – faktiskt branschens högsta. Vi arbetar därför mycket medvetet med att ständigt öka kundnöjdheten, säger Carl-Johan Kjellman, VD på BDO i Sverige.

Rapporten visar att hela branschen förbättrat sig sedan förra året och de allra flesta byråer kan anses ha mycket nöjda kunder.

- Vi har uppnått vår vision att ingen av våra branschkollegor ska kunna mäta sig med vår kundupplevelse, därför är det extra roligt att se att vi även drar ifrån trots att hela branschen höjer sig, säger Carl-Johan Kjellman.

Kategorier

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Vi är cirka 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med cirka 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1 200 kontor i cirka 150 länder. Enligt Svensk Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

Malin Nilsson

Presskontakt VD 010 171 50 00
Filip Laurin

Presskontakt Partner & Auktoriserad revisor Head of Tech, BDO Startup & Scaleup Network 070-423 05 20
Christian Svetlik

Presskontakt Partner, Corporate Finance +46768277359

BDO - En affärspartner att räkna med. I vått och torrt.

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Byrån erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Enligt Svenskt Kvalitetsindex har BDO branschens nöjdaste kunder. Sedan 2013.