Expert på generationsskifte till BDO

Författaren, föreläsaren och företagsrådgivaren Annika Hall är aktuell med boken ”När företaget går vidare i familjen”. Boken lyfter de känslomässiga utmaningarna vid ett ägar- eller vd-byte. Annika är expert på generationsskiften och ägarförhållanden i familjeägda företag. Nu börjar hon på rådgivnings- och revisionsbyrån BDO

– Vi är jätteglada för den erfarenhet som Annika tar med till BDO. Hon har precis den kompetens och inriktning med mjukare värden kring roller och känslomässiga band som uppkommer då företagarfamiljer eller styrelseledamöter ställs inför frågan om generationsskifte, säger Jakob Tenselius, regionchef och auktoriserad revisor på BDO.

När företaget går vidare i familjen: Guide till ett lyckat generationsskifte Annika Hall kommer till BDO med lång erfarenhet av att vägleda privatägda företag oavsett storlek, ålder och industri men även olika former av ägandeskap. Förutom vägledning av företag har hon även undervisat inom ämnet på universitet och högskolor samt skrivit flertalet böcker där den senaste boken ”När företaget går vidare i familjen: Guide till ett lyckat generationsskifte” släpptes under 2018. Annikas expertis i kombination med hennes pedagogiska erfarenheter och arbetssätt är något som hon hoppas ska kunna komma till användning på BDO.

– Visionen för min roll på BDO är att bidra till att sätta ägaragendan på kartan. Både på företagarnas karta samt hos mina kollegors och de organisationer som arbetar med och för ägarledda/familjeägda företag, säger Annika Hall.

Är du nyfiken på att läsa mer om vad Annika Hall arbetar med eller om hennes senaste bok, ” När företaget går vidare i familjen: Guide till ett lyckat generationsskifte” klicka dig in på länkarna nedanför:

BDO är en av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är ca 700 medarbetare och finns i ett 20-tal orter runt om i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultorganisation med över 73 000 medarbetare fördelade på drygt 1 500 kontor i ca 160 länder. För sjätte året i rad har BDO branschens nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Filip Laurin

Presskontakt Partner & Auktoriserad revisor Head of Tech, BDO Startup & Scaleup Network 070-423 05 20
Christian Svetlik

Presskontakt Partner, Corporate Finance +46768277359