Säkra strategier prisas

Säkra strategier prisas

I onsdags delades årets upplaga av priset Välkommen möjligheter ut till studenten Natalia Rykhova, vars masteruppsats handlar om hur svenska organisationer bekämpar bedrägerier. Priset delas årligen ut till den elev med bäst studieresultat och mest välskrivna masteruppsats inom redovisning och revision vid företagsekonomiska institutionen vid Stockholms Universitet.

Utmärkelsen, som är instiftad av BDO, innebär 10 000 kronor och en guldtermos, en symbol för att priset även inbegriper ett möte med BDO:s VD Carl-Johan Kjellman.

-  Att vinna årets pris betyder mycket och är väldigt känslosamt. Nu har jag fått ett erkännande för det hårda arbete jag har lagt ner och det kommer att motivera mig ännu mer. Jag vill fortsätta arbeta med den här frågan och hjälpa företag i deras strategiarbete i förebyggandet av bedrägerier, säger årets pristagare Natalia Rykhova.

En del i BDO:s medarbetarstrategi är att vara ett företag där man kan utvecklas och göra karriär tidigt.

Jag ser verkligen fram emot mötet med Natalia. Det brukar bli mycket dynamiska och intressanta samtal och jag hoppas kunna ge henne goda råd när hon nu går ut i arbetslivet. Pengarna hoppas jag att hon gör någonting roligt för, det är hon värd när hon har studerat så hårt och länge, säger Carl-Johan Kjellman.

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Vi är cirka 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med cirka 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1 200 kontor i cirka 150 länder. Enligt Svensk Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

Filip Laurin

Presskontakt Partner & Auktoriserad revisor Head of Tech, BDO Startup & Scaleup Network 070-423 05 20
Robert Nordahl

Presskontakt Partner, Corporate Finance +46701671985