Beijers nyårskarameller 2020

Beijers nyårskarameller 2020

När man blickar tillbaka på 2020 så är det svårt att undgå att det varit ett turbulent och omskakande år på många sätt. Vårt samhälle, företag och människor har ställts inför utmaningar som för ett år sedan var svåra att föreställa sig. I dessa tider så behövs positiva och glada nyheter mer än någonsin. Därför har Beijer Byggmaterials vd, Geir Thomas Fossum listat nio händelser som varit glädjande för Beijer Byggmaterial under 2020.

Listan presenteras utan inbördes ordning.

Svårt att se bilderna? Klicka här

Beijer reserverade produkter för vården
När Covid-19 bröt ut i våras blev tillgängligheten av bland annat munskydd avgörande för vården. Genom ett snabbt agerande från vår medarbetare, Tobias Johnsson i Västerås så följde hela Beijer Byggmaterial efter och reserverade artiklar som vården kunde ha nytta av. Vi såg många beundransvärda lokala initiativ ute vid våra byggvaruhus som gjorde skillnad, bland annat i Älvängen där Beijers medarbetare Mikael Bill kom på att använda byggmaterial för att enkelt tillverka skyddsmaterial till vården. Se videon här.

Våra kunder har aldrig varit nöjdare - har den högsta kundnöjdheten någonsin
För oss är det viktigt att veta att vi lever upp till att "Bygga Dom Som Bygger". Därför görs ständigt pågående kundundersökningar i hela landet med våra kunder. I december fick vi ett resultat som är det högsta någonsin, alltså våra kunder har aldrig varit nöjdare med oss. Det är en otroligt fin julklapp som vi är väldigt tacksamma för. Vårt nyårslöfte är att vi ska göra allt för att hålla i den trenden och öka.

Under 2020 blev Beijerfamiljen ännu större
Under året har det tidigare förvärvet av PoG Bygghandel integrerats hos Beijer Byggmaterial. De sex nya byggvaruhusen och logistikcentret går nu för fullt under Beijerflagg och stärker vår position i södra Sverige. I februari slås portarna upp för ett nytt byggvaruhus i Kristianstad.

Beijers kundklubb blev rankad som bäst i branschen
Kundklubben för våra proffskunder lanserades under 2019 men blev i början av 2020 utsedd till den bästa kundklubben i branschen i Svenska Kundklubbsrapporten. I slutet av 2020 nådde vi 10 000 anslutna företag och det innebär att 25% av landets alla hantverksföretag är medlemmar. Det är en siffra som vi är väldigt glada för och vi lovar att under 2021 skämma bort våra anslutna medlemmar ännu mer.

Vi införde fossilfria leveranser i Stockholm
Miljö och hållbarhet står högt på både vår och våra kunders agenda. Vi har gjort mycket på området under året, exempelvis när det gäller våra leveranser. Varje år gör Beijer Byggmaterial 200 000 leveranser från sina lager och kör 200 000 mil i Stockholmsområdet. Från och med juli 2020 så körs alla våra kontrakterade leveransbilar i Stockholm på fossilfria bränslen, något som minskar koldioxidutsläppen med minst 80% jämfört med de tidigare leveranserna. Som den största aktören bland byggmaterialhandlare i Stockholmsområdet så är det här avgörande för en mer klimatsmart byggbransch.

Den nya logotypen som sätter hantverkaren i fokus visades för första gången
Under året blev det ännu tydligare att Beijer Byggmaterial är en del av Stark Group som är Nordeuropas största koncern av byggmaterialhandlare. Genom vår nya logotyp så skapades en gemensam sammanhållning mellan de sex länderna. Varje dag servar och hjälper vi våra kunder med deras byggprojekt. Byggnadsmaterialet är det som förenar oss. Vi ska göra allt vi kan för att göra hantverkarnas arbetsdag lite bättre. För oss står hantverkaren alltid i centrum, precis som i vår nya logotyp.

Vi fyllde Globen i tre dagar under Beijer Hockey Games

Beijer Hockey Games 2020 blev en riktigt hockeyfest med över 35 000 sålda biljetter och ett Tre Kronor som vann alla sina matcher inför ett nästintill fullsatt Globen. På Beijerläktaren var det magisk stämning bland Beijers tvåtusen kunder och leverantörer som utgjorde en del av Tre Kronors hejaklack ”Gula väggen”. Det här är minnen som vi på Beijer längtar till att få uppleva snart igen!

Möjligheten att följa leveranser i realtid ger kunderna effektivare bygglogistik
Logistiklösningar och säkra leveranser står högt på listan över tjänster som är extra viktiga för våra kunder. Med det nya Track & Tracesystemet som infördes under hösten får kunderna möjlighet att i realtid ta emot information via SMS om var sina leveranser befinner sig och när de ankommer till bygget. På så sätt kan våra kunder planera bättre för mottagandet och bli effektivare kring sin bygglogistik på arbetsplatsen.

Vår egen Youtubeserie ”Dom kallar oss hantverkare” hade premiär
”Dom kallar oss hantverkare” hade premiär under hösten 2020 och har redan nått över 1,6 miljoner visningar. Varje avsnitt är en hyllning till hantverkare som varje dag jobbar hårt för att förverkliga andras drömmar och det är de som står i centrum i den här humorserien. Ett nytt avsnitt har precis haft premiär och tar dig och programledaren Klas Eriksson till oanade höjder.