​Nu gör Therese sidbyte – ska driva Beijer Byggmaterial på hemmaplan

​Nu gör Therese sidbyte – ska driva Beijer Byggmaterial på hemmaplan

Efter några år på ett byggföretag är Therese Örstig åter redo att ge sig in i byggmaterialhandeln och hjälpa professionella hantverkare i deras projekt. Nu som ny filialchef hos Beijer Byggmaterial i Stenungsund. Den 1 september tog hon på sig Beijertröjan och har redan hunnit träffa både nya och gamla kunder.

- Jag har jobbat några år som entreprenadsingenjör på ett byggföretag men känner att jag saknat kundkontakten och de säljdrivna delarna kring bygg. När jag fick möjligheten att gå in som ny filialchef här i Stenungsund så kändes det som helt rätt utmaning. Vi är ett härligt gäng och tillsammans har vi stora möjligheter att vara ledande på den lokala marknaden, säger Therese Örstig.

Totalt har Therese över 20 års erfarenhet från byggmaterialhandeln där allt började 1998 på en brädgård hos Ödsmåls Trä. Efter det har det blivit många olika roller på flera företag, bland annat som butikssäljare, byggsäljare, köksritare och platschef.

Vad ser du för möjligheter för BeijeStenungsund framåt?
- Det senaste året har det hänt massor hos oss internt, våra lokaler har renoverats och många nya ansikten har tillkommit så nu ska vi jobba på att bli ännu mer synliga och tydliga i vad vi levererar. Vi har alla samma målsättning om att vara nummer ett på orten och leva upp till att vi Bygger Dom Som Bygger.

Du kommer senast från ett jobb hos ett byggföretag, vad tar du med dig därifrån?
- Det ger mig en stor och värdefull erfarenhet som gör det lätt att förstå byggarens utmaningar i sina projekt. Att ha förståelse för deras processer är värdefullt för att kunna hjälpa dem på rätt sätt.

Du har inte varit hos Beijer tidigare, var det ett lätt val?
- Beijer har en stark och stabil värdegrund och framtidstro som känns helt rätt. Det var ett lätt val, säger Therese Örstig.

Therese Örstig
Aktuell som: Ny Filialchef för Beijer Byggmaterial i Stenungsund
Bor: Radhus i Stenungssund.
Barn: 2 st 18 & 19 år.
Gillar: En god middag och utmaningar, det senaste var ett fallskärmshopp.
Senaste byggprojekt: Bytte panel och målade radhuset i somras.

Vill du jobba med Therese och hennes Team?
Just nu söker Beijer en Proffssäljare Beijer Stenungsund, läs mer här